Första advent

Just nu spelar min cd-spelare julmusik och jag håller på att tvätta, städa och julpynta. Jag har även tänkt hinna med att baka lussekatter som jag ska mumsa på när jag ska tända första ljuset i min adventsljusstake. Undertiden jag stökar smaskar jag på knäck som jag vann nere på torget igår. Jag köpte lotter från ett antal stånd och jag kammade hem två burkar våffelsylt och en påse knäck. Jag åt även årets första lussekatter. Ej hembakta, men köpta på konditori. Det vart tyvärr ingen hit. För lite saffran och pärlsocker på! Pärlsocker på lussekatter, hur tänkte man då? Nä, nu får jag ta och synda på så att jag hinner med att baka egna lussekatter med gott om saffran och utan pärlsocker. /Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0