Vintertid

Idag hade det kommit ännu mer snö. =) Härligt att det ser ut som det kommer att vara vitt till förstaadvent. Helgen bjuder på storstädning, julpyntning och eventuellt bak av julens första lusskatter. Idag var första körningen på vinterväglag med min bil. Inga olyckor, åtminstone inte för mig. (Peppar, peppar). Däremot var det en annan stackare som på motorvägen hamnat i mitträckte med bil och djurtransport. Människorna såg ut att vara oskadda, hoppas hästen var det med. Jag tror att det var en häst som transporterades i alla fall... Det tog längre tid än väntat att köra till uppdraget trots att jag plussat på 30 minuter på restiden på grund av snön. Nästa gång får jag plussa på ännu mer, så att jag har lite mer marginaler. Kvällen bjöd på restaurang besök i goda vänners lag. En gammal vän och en nyfunnen vän var kvällens sällskap. Vi dinerade på en Grekiskrestaurang och jag var väl inte helt nöjd med min moussaka. Den samkade sött på något sätt. Maten var inte hemsk, men inte så god som jag hade hoppats på. God natt! /Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0