Dubbel glädje =D

Hundkursen blev av och det var fullsatt. Det kom så mycket människor att det var tvungna att hämta fler stolar. Det var en intressant kurs. Några nya saker, men det mesta visste jag redan tackvare att jag läst på så mycket som jag har och tackvare mina hundägarvänner som lärt mig en hel del.

En ny sak som jag reagerade på och som jag just då kände mig väldigt dum över var att jag trodde att den Dansk/Svenska gårdshunden (även kallad Skåne terrier) var en terrier, men enligt kursledaren och en av valpköparna på kursen var den inte det, utan kallas bara för Skåne terrier för att den ser ut som en terrier. Då frågade jag varför den i så fall kallas för Skåne terrier om det inte är en terrier? Då svarde de att det var för att de ser ut som en terrier.  Då berättade jag att jag känner en uppfödare av Dansk/Svensk gårdshund och jag vill minnas att hon sagt att det är en terrier. När jag frågade min uppfödarvän Skåningen idag bekräftar hon för mig att Dansk/Svensk gårdshund visst har terrier i sig. Enligt Wikipedia är man oense om den Dansk/Svenska gårdshunden är en terrier eller inte. Vad tror ni bloggläsare? Har den Dansk/Svenska gårdshunden terrier i sig eller inte?

Idag hjälpte förresten Skåningen mig och körde mig till verkstaden, så att jag kunde hämta min bil. Nu är hon frisk igen och går bättre än någonsin förr och bromsarna tar jämt och bra. =) (Jag kan inte bestämma mig för om jag ska kalla min bil för en han eller hon. När jag hämtade den idag och skulle köra iväg med den kallade jag den för gumman, men när jag skrev om den i bloggen sist vill jag minnas att jag skrev han. (Ja, då får kalla mig knäpp om du vill, men det händer att jag pratar till min bil). Denna gång hade jag ingen kurs att passa, så jag och Skåningen slapp stressa som sist och hann umgås ett slag också. =)

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0