Lördag

Sitter framför J dator och väntar på att tvätten ska bli klar. Idag har jag ägnat dagen åt just tvätt och städ. Städningen är klar, men tvätten är inte riktigt klar än.

J är iväg till sin bror och lämnar lite studiematerial som han lånat av honom. Det känns tomt utan J här. Jag har varit bora på jobb på annan ort mellan måndag till fredag och nu är jag ledig till måndag. Så nu när J och jag inte träffats på fem dar, så har jag sett fram emot att spendera helgen med honom. Jag ska nämligen jobba mycket nästa vecka och endast vara ledig på torsdagen, som också råkar vara dagen före J:s tenta.

Nåja, det är bara att vänja sig vid att vi inte kommer att kunna spendera all tid tillsammans när vi båda är hemma och lediga. Det är en omställning från att inte ha setts under veckorna, utan bara på helger och lov till att ses lite varje dag. Förut när vi sågs, så sågs vi för att spendara tid med varandra, nu är tiden vi ses även den tid som vi förut ägnat åt annat och andra.

Jag hoppas i alla fall att J kommer hem från sin bror snart, så att vi kan dra igång med lördagsmyset.

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0