Vilken fredag!

I fredags var det en oerhört stressig dag. Först var jag och besiktade bilden och den gick igenom. =) Den hade ett trasigt halvljus som jag inte sett på morgonen när jag kollade lysena eller så hade jag en sådan osis att det gick stöder efter det. Jag hade lite tid över innan jag skulle på uppdrag, så jag åkte till närmsta mack för att fixa ett nytt lyse. Jag fick hjälp av en snubbe, men varken han eller jag lyckades komma åt där man ska byta lampan. Trots att jag pillade mig bodig efter den sabels lampan.

Han sade åt mig att åka till en viss verkstad och hälsa från honom. Sagt och gjort, gjorde jag det. Tiden hade börjat bli knapp, så jag vill först höra mig för hur lång tid det skulle ta att byta lampan. En kvart fick jag till svar och tänkte att i så fall hinner jag få det fixat före mitt uppdrag. Jag talade om att jag var tvungen att åka på jobb kvart över och om det skulle ta längre tid så måste jag i så fall återkomma en annan dag. 

Tiden gick jag efter 35 minuter fick jag tillbaka min bil! Det blev riktigt bråttom till uppdraget. Tydligen var det en mycket besvärlig lampa att byta och om jag hörde rätt var de tvungna att monter av vissa dela för att komma åt den. Jag hann på håret till uppdraget. Uppdraget drog ut på tiden och jag hade inte gott om tid mellan uppdragen. När jag tittade på klockan och insåg att shit, uppdraget har dragit över en kvart och jag bara måste paffa nu!

Snabbt iväg till nästa uppdrag. Jag inser att jag kommer att bli försenad till mitt nästa uppdrag för det var kö och det gick jättelångsamt och bara en fil med mitträcke, så det gick inte att köra om. Jag försökte ringa dit jag skulle för att meddela att jag kommer att bli ca: kvart sen, men man var tvungen att stå i telefonkö för att få prata med något och jag hamnande på 15 plats. Efter 50 minuters bilresa har jag hamnat på plats 2.  Då missar jag min avfart. Tydligen har jag råkat skruva ner ljudet på min gps, så jag missade när rösten sa åt mig att ta avfarten. Gpsen lade då till ytterligare en kvart på min restid. Tillsist när rösten i min telefon sa att jag var nummer 1 i kön. Då kopplas jag bort!!!!!!!!!!!!! När jag kommit fram till uppdraget gjort mig av med bilen och med andan i halsen springer in på stället var jag en halvtimme försenad. Helvete!!!!!!!

Utan at hunnit äta på hela dagen och efter alla missöden, var det bara att skynda sig hem hämta resväskan och köra den ”lilla sträckan” på 4,5 timmar och ta helg och fira födelsedag. Tur man har en fantastisk pojkvän med en fantastisk familj som skämde bort mig i helgen. Tack för det fina födelsedagsfirandet! =)

/Lady Violett


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Oj oj Vilken hemsk dag!!! Svar:Ja du vet ju att den inte har fungerat..Kommer du på bloggträffen?

Kram!

2011-02-08 @ 20:18:41
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Postat av: Yvonne

OK! Då får jag hoppas att han kan komma.Kram!

2011-02-09 @ 15:09:27
URL: http://metrobloggen.se/skaningen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0