Inte nu, men förhoppningsvis sen.

Ännu en tråkig dag av sittandes hemma och vänta på uppdrag. Jag gick upp som vanligt och gjorde mig i ordning till kl.08.00. Inga uppdrag på schemat, men det kan ju komma in under dagen. Än så länge har det inte kommit in något. Efter att jag gjort mig i ordning gick jag som vanligt och lade mig igen. Jag pallrade mig  inte ur sängen igen förrän kl.11.00. När jag inte har något jobba att åka på saknar jag motivationen till att stiga upp om morgnarna. Vad ska jag göra liksom? Jag är inte en person som finner nöje i att slösurfa på nätet eller titta på dålig tv. Jag tittar bara på sånt som jag verkligen vill se och som jag vill följa på tv. Bortsett från när jag är med min älskling.

Hade jag inte haft arbetstid så hade jag kunnat dra till gymmet eller åka och hälsa på Skåningen, men nu är det arbetstid och jag vill jobba, så då är det bara att hålla sig tillgänglig. Visst skulle jag kunna gå ut och gå, men jag föredrar att ha sällskap när jag ska på promenad. Shoppa kan jag göra själv, men jag är inte en sådan person som åker och shoppar när jag inte behöver det. Skulle jag shoppa varje dag så skulle det bli alldels för dyrt också och var skulle jag göra av allt? Jag har nog med problem med att få plats med det jag redan har.

Jag skulle behöva köpa en ny Foundation, men köra till affären bara för att köpa det, känns inte riktigt adekvat. Det är sådana här dagar som jag verkligen önskar att jag hade en hund. Hade jag haft en hund hade jag varit tvungen att gå ut på morgonen och jag hade inte kunnat gå och lägga mig och stirra i taket. Jag hade inte varit ensam under tiden jag väntar på uppdrag. Problemet är att jag inte riktigt har råd att köpa mig en hund just nu. Särskilt inte med tanke på att jag sparar till en ögonlaseroperation, dessutom måste jag se till att ha ett sparkapital. Jag har ingen fastanställning än och innan jag har det vet jag inte hur min jobbsituation kommer att se ut. Nu passar det att ha hund, men om jag inte får jobba kvar, hur blir det då? Vissa dagar har jag mycket jobb och då kan jag ju inte bara lämna min lilla hund ensam så länge. Jag har kikat lite på hunddagis och det finns ett par, men hur funkar det och vad kostar det? (Det stod inte på hemsidan). Det kan ju komma uppdrag ganska plötsligt och då kanske man inte bara kan komma med hunden sådär. Mamma har erbjudit sig att vara hundvakt, men hon har katter och bor inte så nära. Jag får helt enkelt inse att jag inte kan skaffa en hund nu.

Först måste jag ha ett fastjobb, spara pengar, genomgå min ögonlaseroperation, se till att hitta en lösning för hur jag ska göra när jag måste vara hemifrån längrestunder och se till att ha en semester när jag skaffat hunden så att jag kan lära den bli rumsren och successivt lära den vara hemma själv.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0