Äntligen! =D

Igår fick jag nycklarna till min och J:s lägenhet och en herrans massa andra nycklar, så som garagenycklar, tvättlås, förrådsnyckel och nycklar till motorvärmaren osv.  =D Fort gick det när jag sedan skulle cykla till lägenheten.  Jag kände mig som ett barn på julafton.

När jag väl kom fram för att kolla bland annat städningen, väntade jag mig det värsta. (De förra hyresgästerna var nämligen inte de mest renliga och ordningsamma av sig). Till min glada förvåning var det välstädat, bortsett från några kartonger och en påse med en sopsäck i som låg utanför ytterdörren.

Dock till min besvikelse hade de inte bytt ut namnskylten på ytterdörren till våra namn och det hade jag sett fram emot att se. Det känns liksom så stort på något sätt att vi nu ska bli sambos på riktigt och ha ett hem som är vårt och att våra namn ska stå på dörren.

Just nu är J på jobbet och vi är hos hans föräldrar. Vi ska nämligen låna deras bil, för våra bilar har inget drag. Sen bär det iväg för att bo en natt på hotell och att äta middag hos min faster. På söndag blir det fullrulle med att hämta mina grejer som stått i pappas lägenhet de senaste tvåmånaderna och köra dem den långa vägen till vårt hem, för att sedan skiljas åt igen. Båda ska nämligen börja jobba tidigt på måndag morgon.

Tyvärr kommer det dröja ett tag till innan vårt hem är beboligt, så jag får dras med studentrummet ett tag till. Jag är så ivrig på att få flytta i vårt hem, att jag säkert kommer flytta in ganska snart även om det kommer vara fullt av flyttlådor och en del möbler som inte kommit på plats eller köpts. Jag ska beställa våra möbler från Ikea i nästa vecka och även vår soffa från Ulfåsa möbler. Dock har vi ännu inte hittat en matgrupp eller ett soffbord som fallit oss i smaken till ett rimligt pris, så det kommer bli lite besvärligt att inte ha något bord i hemmet.

 

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0