Beslutsam

I dag var första gången på länge som jag kom upp på morgonen utan att snooza och som jag kände mig gladare än på länge. Var inställd på att jag skulle på uppdrag idag, som jag trodde skulle vara på förmiddagen. Samordnare skulle skicka schemat till mig idag, så jag visste bara att jag skulle jobba i en viss stad, men ej vilken tid, till vem eller var jag skulle tolka.

Eftersom staden jag skulle till ligger en bra bit härifrån och min bensintank var i behov av påfyllning begav jag mig ut för att tanka. Tyvärr har de grävt upp macken där jag brukar tanka, så jag tänkte att jag lika gärna kunde bege mig åt det håll där uppdraget skulle vara och helt enkelt tanka på vägen. Macken jag hamnade på hade dyr bensin, men det var lika bra att få det överstökat tänkte jag.

Det visade sig att uppdraget jag trodde jag skulle till varken var på förmiddagen eller ens säkert att det skulle bli av. Vi fick helt enkelt inte uppdraget. Skit också tänkte jag, men så kom jag på att det ju var ett ypperligt tillfälle till att passa på att hälsa på Gunilla på Vipa när jag ändå var ute på vift. Dock visade det sig att de hade studiedag, så det var ingen bra dag att komma på. Får göra ett nytt försök en annan gång.

Det är strålande solsken idag, jag kom upp ur sängen utan problem och mitt humör har varit bättre än på länge. Jag tänker minsann inte låta mig slås ner av dessa små motgångar som jag råkat ut för idag. Jag har beslutat mig för att detta inte ska bli en ligga i sängen och muttra dag eller sitta i soffan och vänta på uppdrag som kanske inte ens kommer dag. Idag ska jag få något gjort. SÅ ÄR DET BARA!

Vad ska jag då göra?

Trots att några av mina planer gått i stöpet idag, så har jag faktiskt en hel del kvar som behöver uträttas. Jag har exempelvis tvättid ikväll, men utöver att tvätta så ska jag göra något av det här:

*Städa mitt hem
*Packa min resväska
*Putsa mina fönster
*Träna
*Sätta in mina framkallade fotografier i album
*Gå på en promenad i solskenet
*Göra färdig min timrapport och schemakoll

Jag är väl medveten om att jag omöjligt kommer att hinna med allt på listan, men jag ska i alla fall få gjort minst två saker.

Dags att skrida till verket!

/Lady Violett


Kommentarer
Postat av: yvonne

Där ser du -- du har att göra bara du kommer på det.

Kram!

2011-03-08 @ 20:24:11
URL: http://Metrobloggen.se/skåningen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0