Ett gott skratt förlänger livet

Det sägs att ett gott skratt förlänger livet. Därför ska jag här bjuda på lite komik ur min vardag.

Idag har det blåst som sjutton. Jag tog mig en tur till Ö&B för att köpa mig ett gäng flyttkartonger. Jag parkerar nära ingången för att slippa släppa på dem så långt. Till min lycka fanns det en passande varuvagnar att låna som jag kunde lägga kartongerna på. Jag ställde vagnen nära bilen för att lasta in kartongerna. Det var lättare sagt än gjort. Vinden tog tag i kartongen och det var mig en jädra kamp att få in den i bilen. Jag fick hålla hårt i bildörren för att den inte skulle blåsa upp och in i grannbilen. Som tur var visade sig parkeringen vara så pass bred att det gick att slå upp dörren helt utan att den nuddade grannbilen, för kartongerna låg inte kvar på vagnen efter att jag fått in den första i bilen och vagnen blåste iväg den med. Jag fick jaga kartonger och vagn kors och tvärs över parkeringen, men tillslut fick jag in dem alla och kunde lämna tillbaka vagnen i butiken.

Det var inte direkt folktomt vid Ö&B idag, så jag kan tänka mig att en del fick sig ett gott skratt. Rena rama AFV komiken över det hela. If you get it on tape, you might get it in cash.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0