Hund- och kattvakt

I helgen har jag och J varit hund- och kattvakt åt hans föräldrars hund och katt. De har även fiskar så de har vi också tagit hand om. 

Det har varit en mysig helg, med fint väder, långpromenad, löpträning och grillning.

Igår tittade jag på "Huset fullt av hundar" och jag har nu hittat ännu en ras som jag skulle kunna tänka mig. Jag fastnade för rasen "Shetland sheepdog"även kallad Sheltie. Jag trodde inte att det fanns en annan ras än Papillon som jag skulle kunna fastna för, men jag hasde visst fel. Jag tycker att Sheltie och Papillon påminner lite om varandra i att de båda är pigga, alerta hundar som är tillgivna sina ägare och restriktiva mot främlinngar. Sheltie kräver dock mer i pälsvård och sysselsättning. Sheltie är större än en Papillon, utan att vara för stor för min smak. J gillar att Sheltie är större, men han verkar inte direkt överförtjust i denna rasen heller.

Jag får ta och läsa på om Sheltie och se om det kan vara en ras för oss.

Nu ska jag städa lite innan det är dags att åka och jobba.

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det har regnat och blåst hela dan.Det kom lite snö som försvann.Man får ta på sig vinterkläderna igen.Ingen pälsvård på Dansk/Svensk Gårdshund ;D....♥Kram

2011-05-03 @ 17:17:21
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0