Julmys

Igår började jag julpynta här hemma. Jag hade tänkt att jag skulle överraska J med ett julpyntat hem och med middag på bordet. Jag skulle laga marinerad karrébit i ugn, potatis och sås. Till efterrätt hade jag köpt var sin lussekatt, samt glögg, pepparkakor och julmust.

J kom hem något tidigare än väntat, så jag hann inte klart med allt. Då visade det sig att J hade ätit innan han åkt sista vändan till skolan, så han var inte hungrig. Dessutom tyckte han att jag varit förtidigt ute med att julpynta. Julpyntet ska visst inte upp först tidigast 1:a advent enligt honom. Karrén tog längre tid än väntat på sig att bli klar, så det blev en mycket sen middag och potatisen och såsen var tvungna att värmas upp på nytt. Det blev en ganska misslyckad överraskning om man säger så.

Dock verkar det som att jag lyckats smitta av min julglädje på honom. I alla fall lite, lite grann. För idag har vi varit och köpt julgran, julgranspynt, julgardiner och adventsljusstake och allt utom julgrannspyntet och själva julgranen har kommit på plats. =)

Jag har även bakat lussekatter idag och det blev ett riktigt lyckat bak, så nu råder det julstämning hos oss. Nu ska bara alla juldukar komma på plats, så är vi redo för 1:a advent. =D

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0