Vilken dag

I natt sov jag inte många timmar. Kom hem från jobbet kl.23.00 och skulle upp igen kl.04.30 för att hinna i tid till jobbet idag. Kom inte i säng kl.23.00 då jag just klivit in genom dörren , men väl kl.23.30 låg jag till sängs. Kunde jag då sova de 4,5 timmarna som stod till mitt förfogande? Nope.

Jag räknade med att vara dödstrött idag, men jag var trots allt i skapligt skick när jag vaknade och genom att inte sitta still har jag lyckats få till en riktigt dräglig dag. Jobb mellan kl.07.00-15.30 (skulle sluta kl.16.30, men flexade ut en timme tidigare då vi var övertaliga). Fick då lite extra tid till shopping. Köpte mig en svart skinnjacka, en "morgonrock" (vet inte vad den egentligen kallas eller är till för), men jag tänker använda den som morgonrock i vart fall och sist men inte minst ett sprillans nytt regnställ med lila jacka och svarta byxor. Blev en sväng till apoteket och mataffären med.

Nu tvättar jag och har lite egentid innan älsklingen kommer hem från skolan.
Än är jag vaken, men förhoppningsvis kommer jag att sova som en stock i natt.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0