Årets första dopp

Igår fick jag än en gång låna den stora och lilla hunden. Denna gångern hade jag chansen att förbereda vår utflykt. Dagen började med att jag hämtade bilen från verkstaden, åkte sedan och köpte en vattenleksak till dem, samt lite hundgodis. Efter det lämnade jag bilen hemma och hämtade sötnosarna. Dagens utflyktsmål var till en sjö, för bad, promenad, (vila för dem) och lite läsning i solen för mig. Stötte dock på patrull ganska fort. Efter promenaden till sjön tänkte jag att vi kunde börja med vilan/läsningen och sedan ta oss ett svalkande dopp. Jag hade tagot en plats i solen till mig men nära till skuggan åt dem, hällt upp vatten till dem att dricka och givit dem varsinh tuggpinne att sysselsätta sig med.
 
 
Det blev då ingen läsning för mig inte och inte heller någon vila för dem. Den stora vart heltikig så fort vi kom i närheten av vatten. Varken tuggpinnen eller vattenleksaken var det minsta intressant för den stora, hon skulle bara i vattnet till varje pris. Oj vad hon drog och stökade i kopplet. (Vågade inte precis släppa henne lös efter föregående dags strapats). Dessutom var där fler badande, så det var inte lämpligt med en lös hund. Så det belv till att strunta i vilan och läsning och bada istället. Detta visade sig också vara en pärs, då den stora var som föryckt av vattnet, var den lilla inte alls pigg på att blöta pälsen. Jag stod där i vattenbrynet med en arm åt vart håll, så den lilla kunde stå på torra land och den stora simma något så när ut ivattnet. Då kom det en liten flicka till undsättning. Den lilla flickan var helt betagen av den lilla och vill så gärna få klappa och leka med henne, så medan flickan och hennes mormor passade på den lilla begav jag mig ut i det blå med den stora för en simtur. Dock ville visst den lilla flickan gärna lek med den lilla i vattnet och eftersom den lilla inte var alls pigg på det och spjänade emot när flickan försökte få henne att följa med ut i vattnet, så ville flickan istället leka med den stora i vattnet, men jag tyckte inte det var någon god idé för jag ansåg flickan vara för liten och den stora för stor och stark för att våga släppa iväg dem och eftersom den lilla inte ville ut i vattnet, så var det inte mycket mer att göra än att ge upp. Det blev till att packa ihop och ta en promenad istället vid sjön. Det var till den lillas belåtenhet, men den storas missnöje, som tog varje chans att försöka komma i vattnet igen.
 
När jag sedan lämnade tillbaka stötnosarna till sin husse, var vi alla helt slut. Någon mer badutflykt blir det inte först jag får tillit till den stora och kan släppa henne lös eller till jag får förstärkning av någon, så att en kan passa den lilla medan den andra badar med den stora.
 
Badtokig...
 
Badkruka...
 
Två trötta jyckar <3
 
/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du skulle springa åt andra hållet så hade hunden kommit.. Kram!

2012-07-05 @ 22:31:02
URL: http://skningen.wordpress.com/
Postat av: kaffehörnan

Halloj du
utslagna vovar bra dom får vila, ha en fin fredag

2012-07-06 @ 12:24:37
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Yvonne

Man kan göra på olika sätt Bara gå och gömma sig eller tjoa och springa .Riddarsporren kar en fin blå färg tycker jag Kram!

2012-07-06 @ 17:12:45
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0