Struntade i städet

Idag gjorde jag ett klokt beslut i att strunta i städet. Min ursprugliga plan för dagen var att städa, därefter gå på café och sedan avsluta dagen med ett box och kick pass, men solen sken så fint på morgonen och solen har inte lyst så värst mycket där jag befunnit mig på min ledighet de senaste gångerna och de dagar solen har skinit och jag valt att städa först, för att sedan njuta av solen har solen gått i moln och regnet börjat ösa ner innan jag hunnit klart med min städning.
 
Så idag struntade jag i städet och skynade ut i solen och till cafét. Satt på uteserveringen och njöt av en god bok, glass, solken och hundmys. Ja, ser ni.. det är ett speciellt café som har dessa underbaringar..
 
Se så söta de är. =)
 
Efter en stunds mys med de två sötnosar kommer deras husse med deras koppel och säger att jag gärna får låna dem till kvällen. Deras husse föreslog att jag kunde ta dem till parken så de fick bada. Den stora är så lydig så, så hon fick jag gärna koppla lös, det gick även bra att koppla lös den lilla. Med de två sötnosarna i koppel begav vi oss till parken. Jag kände mig inte helt trygg  med att jag skulle koppla lös dem, så vi gick ner till vattnet så fick de bada tassarna i vattnet. Den lilla var inte så badsugen, men den stora ville i och simma. Eftersom de hade flexikoppel kunde den stora komma ut en liten bit i alla fall. Jag provade att ropa in hennne och hon kom. Tänkte då att jag kanske borde låta henne få bada utan koppel (husse hade ju sagt att jag kunde låta henme göra det och hon skulle ju vara så lydig). Sagt och gjort. Hon var så lycklig och hoppade i, plaskade runt och simmad. Nojig som jag var försökte jag ropa in henne väldigt kvickt för att se om hon kom, men icke då. Hon simmade vidare och slog med munnen i vattnet. Hon simmade inte långt bort, men hon kom heller inte när jag försökte kalla in henne vänligt men bestämt. Efter en halvtimmes simmande och bitandes i vattnet utan att hon kom när jag ropade blev både jag och den lille oroliga. Jag övervägde att simma ut och hämta henne, men skulle jag bada med kläderna på och vart skulle jag i så fall göra med den lilla och min väska. Jag ringde istället till husse och sa som det var att den stora inte kommer upp när jag kallar. Husse var lugn och sa, ropa igen ska du se att hon kommer, ingen fara. Hon gillar att bada, men jag kan komma om du vill. Jag svarade att jag skulle försöka igen. Så jag ropade igen, ännu högre och mer bestämt och vipps så kom hon. Snacka om att jag blev lättad och att jag snabbt som attan kopplade henne igen. Den lillea var lättad hon med och sprang direkt fram till den stora för att knuffa och buffa på henne. Efter den storas simtur tog vi oss en promenad i solen så att hon skulle torka, sedan hem till mig för vatten till dem och byte till träningskläder för mig. Efter att jag lämnat tillbaka de små liven med ett löfte om en ny utflykt med mig imorgon, begav  jag mig till gymmet för 75 minuter box och kick. =) De nya skorna och hanskarna var toppen.
 
/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0