Lite kvar

Nu är det en månad sen vi flyttade och ännu har inte allt kommit på plats. En flyttlåa kvar att packa upp, en drös med tavlor att hänga upp, gardinerna har ännu inte heller kommit upp och några lampor har heller inte de inte kommit upp än. Det är de stenhårda väggarna som gjort att allt ännu inte kommit upp. Betongkrokarna går till och med sönder när man försöker spika upp dem på väggarna. Vissa har vi dock med nöd och näppa fått upp på väggen utan att de helt gått sönder eller ramlat ner. Vi behöver helt enkelt en slagborrmaskin (tror jag det heter), för att kunna få det sista på plats, samt köpa hem mer förvaring, då den inbygda förvringen  i detta hem inte är lika generös som i det förra. Förrådet är även det mindre, så några ting vi har dubbelt av som vi sparat som reserv i fall någt går sönder har vi tänkt göra oss av mig för att inte förrådet ska vara fyllt till bredden alleredan. Vi behöver även köpa hem nya gardinstänger, då de vi köpte till förra lägenheten inte går att ha här då fönsterna sitter för nära väggarna.

Borsett från att allt inte är på plats än är jag nöjd med flytten. Tiden jag spar var dag gör en otrolig skillnad. Närheten till gymmet har gjort att jag nu tränar mycket oftare än förut och det gör gott för kropp och själ. =) Pengarna jag kommer att spara har jag ännu inte kunnat känna av på grund av att bilen kostade mig en del i reperations/underhållskostnader denna månad. Återkommer med det nästa månad istället om det inte blir några nya outförsedda utgifter då.

Ikväll ska jag och J äta ute. Bord är bokat och jag ser mycket fram emot detta. Om vädret håller i sig ser det ut som vi kommer att kunna sitta på uteserveringen och avnjuta vår måltid tillsammans. =)

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0