Ingen rolig historia

Mitt möte med sömerskan blev ingen rolig historia, utan en väldigt dyr sådan. Efter att ha synar klänningen noga. Sett mig med klänningen på och nålat och haft sig, kom domen. Det justeringar hon visade på för att klänningen ska passa på mig var långt mer omfattande än de kvinnan i brudbutiken jag köpte den i nämnt. Sömerskans dom blev ca: 2500 kr. Jag som under vårt möte fått ett väldigt gott och förtroende ingivande intryck av sömerskan stod där med paniken lysande i ögonen och fick fram att jag måste höra mig för med min fästman först, då priset över skrider det vi avsatt i budget rejält.

Beslutet som senare fattades av oss efter noga övervägande blev att erfarenhet och gott bemötande vann över priset. Den butik som utifrån en bild sagt ett ca: pris på 800 kr, men krävt att det måste ske nu genast i så fall och som dessutom först sagt nej, innan de ändrade sig, förlorade på sitt bemötande och för att det var tvunget att ske nu. Sömerskan jag var hos idag brukade visst få en del uppdrag från den brudbutiken också berättade hon för mig.

Att köpa en två nummer förstor brudklänning på utförsäljning, visade sig inte vara ett klipp som det först verkade som, utan ett dyrt misstag.

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Godmorgon!Men... Jag hade kanske kunnat sy in klänningen.. Jag gillar inte sura och syrliga saker.Men varför går inte tandläkarna ut med tydliga varningar om detta??? Ha en bra dag! Morgonkram!

2012-11-13 @ 07:35:18
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Har tittat på bilderna. det är ett stort jobb! Jag undrar får jag sätta in bilderna på bloggen.Jag vet flera som är duktiga på att sy. en som har haft modeaffär.Tyllen är det inga problem med ,utan det är längden eftersom den är klippt och sydd på skrådden.Vi får hitta på någon bra lösning! Kram!

2012-11-13 @ 19:05:16
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Jag och Hebbe (skickade bilderna till honom)Har suttit och klurat på klänningen.Han är jätteduktig på att sy.Vi hade en massa ideer! Får tala om dom för dej senare.Äh! Jag kan ta dom nu.. Han sa varför inte gå till affärer och fråga om de har sömmerskor och få olika adresser och gå dit med klänningen.Få olika bud på vad det koster. Ett annat förslag var att ta ett par bra bilder sätt in klänningen till försäljning på Tradera.Ett annat förslag kom Hebbe med var att du skulle äta upp dej. Nattikram!

2012-11-13 @ 23:08:58
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0