Lövkrattning

Idag målade jag listerna i matkällaren en tredje gång, för jag tycke inte att det täckte riktigt efter två omgångar färg, men efter dagens tredje blev det bra.

Det blev dock ingen målning av matkällargolvet denna dag. Jag vart osäker på vilken färg jag skulle ha och kom inte in i färburken jag väl beslutade mig för. Bestämde mig för att fråga den nuvarande ägaren av huset om hjälp. När han väl kom och jag fick svar på vilken färg jag skulle ha till golvet behövde han jobba i tvättstugan, så jag får ta och måla golvet en annan dag.

Istället ägnade jag mig en stund åt att kratta löv.



Två skottkärror med löv fick jag ihop denna gång och mycket mer löv finns kvar att kratta. Grannen hade krattat och kört bort hela 10 kärror innan han vart klar. Får se hur många jag kommer upp i, men jag misstänker att det blir fler än 10.

När jag krattade löven fick jag se att...


..det växt upp några krokosar under äppelträdet.

Jag fick även se att..



..penséerna börjat växa upp igen. Får se hur länge de får stå kvar innan rådjuren äter upp dem igen.

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Oj vad duktig du är på att fixa i huset.. Det var alvedonet som gjorde att det satte igång. Knät känns bättre . Fortfarande gör det ont då och då . Sängen är bra ,får plats med kuddar och filtr i lådorna .. Ha en bra dag kram

2013-04-30 @ 09:24:35
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0