Vårstäd B-)

Idag var J och jag med på samfällighetens årliga vårstäd i området som vi snart flyttar till. :-) Vi hade jättetur med vädret och även fast vi inte hade behövt vara med då vi ännu inte flyttat in är jag riktigt glad för att vi valde att delta. Riktigt trevliga grannar verkar det som vi kommer att få och städet gick snabbt, då alla hjälptes åt och den område ansvarige bjöd hem till fika. De alla fick oss att känna oss så varmt välkomna till området. :-)

När vi ändå var där passade vi på att titta till vårt blivande hus och den pågående renoveringen, samt för att passa på att fixa lite på tomten. J skulle kratta undan löven under äppelträdet, men det fanns visst ingen skottkärra eller korg att samla upp löven i, så löven får ligga kvar ett litet tag till. Därför passade J istället på att reka i skogen och utforska stigen ner till sjön som ligger vid vår tomt undertiden som jag skulle planera fler penséer runt väderkvarnen. Det visade sig att de jag redan planterat i onsdags blivit rådjurs mat. Så idag fick rådjuren några nya blommor att äta upp för oss. Någon som har något tips på vad man istället ska sätta runt väderkvarnen som inte riskerar att bli rådjurs mat?

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0