Snurrigt värre...

Idag var dagen då vi skulle få hem vår nya tvättmaskin efter att vi varit utan i lite mer än två veckor. Vi köpte tvättmaskinen i lördags och då vi vill ha den levererad, installerad och den gamla bortkörd fick vi vänta med att få hem den tills idag. För de levererar endast på torsdagar mellan 9-17. Just denna torsdagen var inte den bästa dagen då vi båda skulle jobba dagtid, men då nästa torsdag skulle passa minst lika dåligt och vi helt enkelt börjar få slut på kläder fick´vi försöka lösa de hela så gott vi kan. Då jag skulle ha möte på jobbet mellan 8-12 sa vi att han skulle få vara beredd på att åka och öppna för dem på förmiddagen och jag på eftermiddagen eftersom jag då skulle ha kontorstid och kunde i så fall flexa ut och öppna.
Först sa vi att jag skulle ta bilen till jobbet, men på morgonen kom vi på att det inte var en så bra lösning då hans skulle behöva bilen direkt efter jobbet för att åka på julbord med jobbet och hans cykel i så fall skulle bli kvar på jobbet. Min cykel var redan kvar på mitt jobb då en kollega skjutsat mig hem på grund av att det var så oerhört halt ute igår när jag skulle hem. Så vi beslöt oss för att han skulle skjutsa mig till jobbet. Det innebar att vi plöttsligt fick brottom iväg för att han skulle hinna släppa av mig och hinna i tid till sitt jobb. 
 
Jag kom därför till jobbet med bara maschara på övre fransraden på ett öga, men tänkte att jag skulle hinna sminka färdigt mig på plats då jag var några minuter tidig till jobbet. Men...så fort jag kliver in genom dörren kom jag på att jag glömt mobilen hemma på laddning och då det var mitt nummer vi uppgivit när vi köpte diskmaskinen utbrast jag "Ååh nej, nej nej jävla skit!" Men då jag har så snälla poblemlösare till kollegor räckte de över jobbbilnyckeln till mig och sa åt mig att köra och hämta den.
 
Sagt och gjort. In på mötet kommer jag med fortfarande bara ett halvt öga sminkat och med mobilen på jobbet,men i jackfickan i hallen på jobbet. Därifrån hör man inte om det ringer... Ut i hallen och hämta mobilen och igång med mötet.
 
Inget samtal innan lunch och det blev min tur att göra mig beredd på att behöva åka och öppna i fall de ringde. Men...förvisso stod det kontorstid på mitt schema mellan 12-16....men idag var det ju inte en vanlig dag, utan en dag då jag sagt att jag kunde agera stand in för en kollega som skulle på möte och istället för att jobba på kontoret bege mig till en ridskola med en brukare.Vara på en ridskola med en brukare och vara beredd på att åka och öppna för en leverans av en tvättmaskin är en omöjlig ekvation. Ringer till min man och berättar om att fru tefflonminne helt hade glömt att hon skulle vara iväg och inte kan åka iväg och öppna på eftermiddagen heller och den kunde ju inte han heller...Det blev till att hoppas och hålla tummarna för att de inte skulle komma först kl.16.15 då jag skulle ha jobbat klart och haft en chans att hinna hem.
 
Ingen ringde som tur var när jag var iväg och jag kunde lämna jobbet med andan i halsen och cykla som en gehu hem för att hinna dit i tid för att öppna. kl.16.13 ringde mobilen när jag precis var på väg upp i sista backen innan jag skulle kunna rulla ner sista biten hem. Glad som jag var över att vara så pass nära hemmet när de ringde svarade jag glatt i telefon när de sa att det var Bringit som ringde som skulle komma med vår tvättmaskin idag. Och så tilllade han att jag inte skulle vänta med att bli så glad för han ringde för att säga att det kört ihop sig och att de haft allt för många leveranser idag och därför omöjligt kunde komma med vår tvättmaskin idag. Så allt strul och klydd jag varit med om idag för att jag behövde kunna öppna för en leverans och installation idag var till ingen nytta. Så nu får vi vänta till tisdag nästa vecka. Tror att de föreslog tisdag också och inte bara torsdag för att de är medvetna om att man är rätt så beroende av att ha en fungerande tvättmaskin när man bor i hus. Trots allt strul och klydd som varit på grund av den här tvättmaskins leveransen som nu inte blev av. Blev jag inte arg eller sur för att de inte kom idag. Efter att jag själv också strulat till det idag mer än en gång, men haft hjälpsamma och förstående kollegor omkring mig kunde jag inte annat än att ha förstålse för att saker och ting inte blivit som Bringit heller hade tänkt sig.
 
Det är mänskligt att fela. Det bara blir fel ibland. Sen att jag har varit väldigt duktig på att förrvirra till det och strula till det mer än vanligt den senaste tiden är sin sak. Glömma mobilen på tåget osv... Kan jag bara konstatera att den där graviditetsförrvirringen som det sägs att man brukar drabbas av i kombination med att jag även i vanliga fall brukar vara allmänt förvirrad inte en så lyckad kombination...
 
Men, men sånt är livet. Det går inte alltid på räls. Men jag har i alla fall turen att ha underbara, hjälpsamma människor omkring mig som ställer upp för mig när jag strulat till det. Ni är guld värda! Stort tack till er! <3
 
/Lady Violett
 
 

Kommentarer
Postat av: yvonne

♥ vad du kan röra ihop saker!!Men det är jag också bra på.Hoppas att de hittar din telefon! .......Bra att du håller igång lite! Kram!

2013-12-05 @ 21:15:52
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0