Färdig!

I måndags fick jag mess från sömerskan om att min brudklänning nu var färdig. Igår var jag där och provade den. Nu sitter den som den ska. :-) Därför fick den följa med mig hem. Den totala kostnaden för brudklänning landade i slutädan på 7750 kr. 5150 kr i inköpskostnad och 2600 kr i justeringskostnad. Det innebär att vi översteg budgeten för klänningen med 2250 kr, då kostnaden för inköpet av klänningen var budgeterat till 5000 kr och justeringen av den till 500 kr.

Förhoppningsvis gifter man sig bara en gång, men hade jag vetat att det skulle vara så svårt och dyrt att få ordning på en två nummer för stor klänning hade jag letat vidare efter en annan i rätt storlek någon annanstans.

Vill därför höja ett varnande finger till alla blivande brudar där ute. Köp inte en alldeles för stor brudklänning även fast försäljare intygar att det bara är att sy in och upp lite och det kostar inte merän 400-600 kr, för så enkelt och billigt är det inte när det väl kommer till kritan.

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0