Min brudklänning

Idag har jag träffat sömmerskan för att prova hur klänningen nu sitter efter några justeringar. Klänningen var mycket mindre upp till nu, men dock inte tillräckligt. Sömmerskan sa att hon oroat sig för att hon skulle ha tagit in klänningen för mycket, men det hade hon inte. Blir till att ta in den lite till och nu ska hon även ge sig på längden. Minst en decimeter ska bort på längden. Sömmerskan tycker även att det skulle vara bra om jag kan lägga på mig lite i vikt. Så någon bantning före bröllopet är det då inte tal om, inte för att det varit något tal om det innan mötet med sömmerskan heller... Dock behövde jag inte oroa mig för att jag inte skulle ha ätit den där semlan igår, kunde ju till och med ha kunnat ätit två. :P

Synd man inte kan punkt förbränna, för lite slankare armar hade inte suttit fel. Men, men man ser ut som man ser ut,så det är bara till att jobba med det man har och inte har.

Funderar fortfarande på om jag ska ha slöja eller ej. Kände mig lite naken upp till i klänningen idag. Den är djupt v- ringad i ryggen och visar mycket hud fram på med, då den är axelbandslös. Kanske att en slöja skulle få mig att känna mig mer påklädd. Får väl testa och se. Måste konsultera min frisörska med. Huruvida en slöja passar med frisyren vi är inne på och med hårspännet. Det är mycket att tänka på när man ska gifta sig, men kul är det.

/Lady Violett


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej! Jag håller med sömmerskan några kilo till på dej hade inte skadat!! Hoppas att din förkylning är över!Ha det så bra! Kram!

2013-02-11 @ 08:42:31
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Jag tycker att några kilo hade suttit bra på dej. Jag kollade en VHS häromdan gissa vem som kom inrullande på scenen??? Det var musikalen Siri och Malte....Hoppas att klänningen sitter som en smäck. Ha det så bra Nattikram!

2013-02-11 @ 22:20:57
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Det vita vattnet ligger kvar.. Ha en bra dag vännen! Kram!

2013-02-14 @ 09:18:14
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0