Nämen titta vad jag hittat...

Idag när jag var till huset för att inspektera den pågående renoveringen och klippa gräsmattan gjorde jag en ny upptäckt.



Jag hade länge funderat över varför denna dörr stod lutad mot väggen och på var den skulle höra hemma, men...



...det var inte en lös dörr som väntade på att komma på plats så som jag trodde. Den satt fast och hörde till en garderob som jag inte visste fanns. :-)

Det händer förresten grejer i huset. Min renovering av matkällaren är klar. Bild på det kommer en annan dag.

Och...


... i detta utrymme har vi fått en...





...diskmaskin installerad. :-)

Det har allt varit ett tufft år utan en och jag glädjer mig otroligt åt att snart ha en igen. :-D

När jag skulle klippa gräset lade jag även märket till att...




...rådjuren verkar ha lämnat vår rabatt ifred ett tag och...



...att vårt äppelträd nu blommar så fint. :-)

Den utvändiga renoveringen av vårt hus kommer dessvärre inte hinna bli klar i tid för inflytt, men en sak som jag befarade med det var att vi skulle behöva bära in våra möbler i huset genom att kliva upp på en lastpall och ta ett stort kilv/skutt in i huset medan endast två stöttor höll upp entré taket, men...



...den nya entrén har visst börjat ta form, så förhoppningsvis har vi en någerlunda färdig och fungerande entré att ta oss in igenon i tid för inflytt.

Även fast inte renoveringen av huset helt kommer att vara färdig till inflytt som det var tänkt, kommer vi i vart fall inte behöva slutföra den själv.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0