Bröllop <3

Igår var jag, min man och hans bror på bröllop i Stockholm. Det var min mans korridorskompisar från hans studietid på Linköpings universitet som skulle gifta sig. En sann kärlekshistoria om en svensk student och en tysk utbytesstudent som flyttat in i samma studentkorridor förälskar sig och som 5 år senare beslutar sig för att knyta hymensband. <3

Ceremonin hölls på både svenska och tyska i en fin och mysig kyrka. Prästen hade lyckats växla mellan och sammanföra de två språken på ett mycket fint sätt.

Brudparet var så fina och strålande av lycka. <3

Bröllopsfesten hölls på en blandning mellan svenska, tyska och engelska. Det bjöds på god mat, tal, lekar och dans.

Jag som hade väntat till helgen innan med att köpa klänning, för att försäkra mig om att den skulle passa stötte på patrull. Slutet av september visade sig vara en dålig tid för klänningar. Sommarklänningarna var bortplockade och jul och nyårsblåsorna hade ännu inte hängts fram. I de flesta butikerna fanns inga klänningar alls.

Tack vare att svärmorn min uppmärksammade ett reaställ i en butik
med sommarklänningar fick jag tag i något att ha på mig.


Min outfit till bröllopet fick bli den här. J Med håruppsättningen, sminket och smyckena gjorde sig klänningen rätt bra. Hade egentligen tänkt mig en något glammigare festblåsa, fast det var det typ ingen annan som hade. så kanske var det lika bra att det inte blev någon sådan trots allt. :-)

/Lady Violett


Kommentarer
Postat av: Jane Cobra Ekelund

WOW unge! Du är ju riktigt vacker. Graviditeten klär dig.Fru Forsell du är en kalas pingla .

Svar: Tack mamma! <3 Vad gullig du är.
LadyViolett

2013-10-06 @ 17:14:55
Postat av: yvonne

Du ser så fin ut hjärtat!Och graviditeten klär dej. Kram!

2013-10-11 @ 22:13:31
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0