Lite av varje

Idag har vi varit på profylaxkurs. Min bild av att vi skulle sitta/ligga på yogamattor och öva på andning var helt fel. Temat på kursen var "Att föda utan rädsla" visade sig vara en blandning av teori och praktik. Någon profylaxandning gicks inte igenom. Det enda direktivet kring andning var att man ska andas lugnt och inte hyperventilera. Sen handlade en stor del om hur ens partner kan stötta en och hjälpa en att hitta tillbaka från stress och rädsla till trygghet och lugn. Det var en bra inslag och mysigt för jag fick ha min älskling nära mig då. <3

Idag kom även paketet med de sista babyplaggen. Dessvärre kommer det sista bäddsetet och badcapen från tidningen "Vi föräldrar" att dröja på sig. De hade slut på sina premiepaket på sitt lager. Men idag kunde jag i alla fall tvätta upp alla mörka babyplagg, då det som kommer med premien är ljust.


Så nu hänger alla mörka babyplagg på tork i tvättstugan. :-)

Nu när alla babyplagg är här står det även klart vilka plagg som ska få följa med
till BB.


Det blir det här klädsetet som jag visat tidigare med den matchande pyjamasen i storlek 50.

Och så blir det...


...även detta klädset och pyjamas i storlek 50 som får följa med, för förstföderskor får ju stanna två dygn på BB.


Och om det är kallt så kommer vi även ha med denna tröja i storlek 50. Till hemfärden blir det den hära overallen.

Men om vi skulle få ett stort barn som inte kan ha storlek 50, så kommer vi ha med nedanstående plagg i storlek 56 åt det.

Det blir då...

...dessa två klädset...


...och de här två pyjsmasarna.


Till hemfärden blir det denna här overallen.

Även den blivande barnafadern har fixat lite åt det kommande barnet idag.


Han passade på att montera ihop babysittern medan jag fixad med kläderna som skulle tvättas. :-)


/Lady Violett






Kommentarer
Postat av: yvonne

Oj vad många fina söta kläder .. Kram!

2014-02-13 @ 22:52:56
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0