Bäddat var det här :-D

Igår kväll blev spjälsängen bäddad som planerat. Den var lite bökig att bädda då jag och maken inte tänkt på att köpa någon bäddmadrass till den. När jag skulle plocka ur madrassen för att trä på drag på lakanet hakade det fast i spjälskyddet och när jag skulle stoppa ner madrassen igen kanade spjälskyddet ner. Så när maken min ska till Ikea i helgen för att köpa en expidithylla med lådor till barnkammaren har han även fått uppdraget att köpa en bäddmadrass till spjälsängen.
I alla fall så blev spjälsängen bäddad trots avsaknaden av bäddmadrass. Och såhär blev resultatet... Kom på efter att jag gått och lagt mig att jag hade glömt en viktig detalj som jag genast gick upp och fixade... Ser ni skillnaden? :-PNä nu har liten vaknat, så nu blir det en liten stunds högläsning ur den här bokenSägs ju att barnet kan känna igen och bli lugn av sådan den fått lyssnat på i magen, så vi får se om det stämmer sedan när barnet kommit ut./Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Du menar nallen?? Jäkta inte vännen! Du hinner med att köpa det som du ska ha.Och när babyn är född så kan ni ut och handla.Eller så fixar den blivande farmor det! Kram!

2014-01-30 @ 23:16:19
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Godmorgon! Du har alltid hunnit med. men stressa inte ,det är inte bra för babyn.. Kramen!

2014-01-31 @ 07:59:49
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Jag har sett många fina saker till babyn MEN inte en enda sovpåse. Både du och Sanja hade såna. Dom är helt suveräna . De kan inte skava det går fort att byta blöja . Babyn kan inte sparka av sig och det tar lång tid innan. den blir för liten. Visst är det jätteroligt med babykläder med ben men dom små liten växer så fort. Får ni en skrikig unge. blir varenda sekund sömn guld värd. Jag vet att ni är två men du vaknar absolut även när det är Joakims tur. Kanske ni ä

2014-02-02 @ 20:18:13
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Sorry! Jag kommer aldrig att bli vän med den här mobilen. Försökte skriva att ni också kan få en Törnrosa baby men hur kul är det. Lagom är bäst! Oavsett vilket du/ni fixar det. Ni kommer att hinna njuta av underverk!

Svar: Jag har också letat efter sovpåsar men har knappt hittat några och de jag hittat här varit fula och inte ett dugg könsneutrala. De säger att barnets rytm i magen speglar hur de kommer att vara när det kommer ut och om det stämmer kommer vi få en Törnrosa bebis. Själv hoppas jag på att barnet inte kommer vara riktigt så lugn när den kommer ut som nu. Förresten nu när jag bytt mobil har jag inte ditt nummer kvar så här inte kunnat ringa dig som jag velat.
LadyViolett

2014-02-02 @ 20:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0