Efterkontroll

Igår var jag på efterkontroll. Där kollade de mitt blodtryck, HB- värde, vägde mig, pratade om förlossningen och gjorde en okulär bedömning av mitt ärr efter kejsarsnittet.

Mina värden såg bra ut, så även läkningen av mitt kejsarsnitt. Vågen visade att jag har två mamma kilon kvar att tappa innan jag är tillbaka på min start vikt. Med tanke på att jag redan gått ner 12 av mina 14 mamma kilon på mindre än 2 månader utan att träna känns det rätt bra att endast ha två kilo kvar att gå ned och nu när jag fått grönt till att börja träna igen borde det inte vara någon omöjlighet att gå ner de sista två kilona också.

Läkarna berömmer att anledningen till att jag inte kunde föda vaginalt berodde på värksvaghet i kombination med att Linnéa låg i en ogynnsam position och inte på att jag eventuellt skulle ha ett för trångt bäcken. Så om allt vill sig väl kommer jag kanske kunna få uppleva en vaginal förlossningen nästa gång.

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Så bra att alla dina prover var bra. Bra att du har gått ner så bra . ammningen tar på kilona!! Kramen

Svar: Ja, det måste ju vara amningens förtjänst för något annat än det här jag knappt gjort. Fast imorgon ska jag och Linnéa gå på ett crossnature barnvagns pass. Fast ska ta det lugnt och mjukstarta lite. Ska mest dit för att träffa andra föräldralediga och deras barn. Kramar!
LadyViolett

2014-06-09 @ 20:02:48
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0