Barnvagnsköp

För 4 månader sedan beställde och betalde vi för en...
 ...svart/röd Crescent Classic 2013, ett Crescent regnskydd, myggnät och en svart/röd Crescent Classic skötväska med en total kostnad på 5918 kr på Babybiten. 
 
Någon vecka efter köpet fick vi ett samtal om att Crescentbarnvagnar fått slut på sina Crescent Classic 2013, men att vi istället kunde på en Crescent Classic 2014 till samma pris som beräknades komna in i butiken i början av februari. Eftersom vår bebis inte är beräknad först den 12:e april såg vi inga hinder i att vänta till februari och vi ville ju verkligen just ha en Crescent Classic. 
 
Den 3:e februari var vi anmälda på en så kallad gravidkväll på Babybiten. Samma dag får jag ett samtal från Babybiten om att gravidkvällen blivit inställd på grund av för få anmälda. Under samma samtal berättade även försäljaren att de hade goda nyheter om vår vagn och att de beräknades få in den samma vecka eller veckan därpå så vi kunde räkna med ett samtal från dem snart igen.
 
Tre veckor senare utan något samtal från Babybiten ringer jag dem för att fråga efter vagnen. Får då till svar att den inte kommit ännu men att den borde komma när som helst nu och att de lovar att ringa så snart de fått den levererad. Jag passade även på att höra mig för när  nästa gravidkväll skulle ske och fick svaret att de tänkt ordna en den siste mars och att det snart skulle komma ut ett anmälningsformulär på deras hemsida. 
 
Efter ytterligare någon vecka utan att Babybiten hört av sig om vår vagn skulle jag i förrgår ringa till dem igen och fråga efter vagnen. Jag gick in på deras hemsida för att ta fram numret och samtidigt se om anmälningsformuläret till gravidkvällen kommit upp ännu. 
 
Till min förskräckelse möts jag då av att hemsidan är stängd och i en textruta står det att Babybiten AB den 7:e mars försats i konkurs och att alla frågor hänvisas till konkursförvaltaren som jag genast ringer, men jag kommer bara till en telefonsvarare som jag pratar in ett meddelande på. Plötsligt stod 5918 kr fattigare utan barnvagn 1 månad innan beräknad förlossning! 😭 Efter att jag försökt få fått i konkursförvaltarn, försökte jag ringa butiken via numret på vårt kvitto men kommer även där endast till en telefonsvarare där jag även lämnar ett meddelande.
 
Efter ringde jag mamma som dessvärre informerade mig om att vi kan känna oss blåsta på både pengar och vagn, men då jag betalat med kort kunde det finnas en liten chans att min bank har någon form av försäkring som gör att vi kan få våra pengar tillbaka. Så det blev till att ringa banken, med då vi inte betalat på kredit utan med ett VISA- kort kopplat till ett personkonto fanns ingen hjälp att få. Jag ringde där efter till ARN (allmänna reklamationsnämnden) som hänvisade mig vidare till min kommuns konsumentvägledare, som i sin tur hänvisade mig till konkursförvaltaren, som jag sedan mailade och Per autosvar fick veta var på semester till den 13:e mars. 
 
Så det blir till att invänta att konkursförvaltaren kommer tillbaka från sin semester innan vi kan få något svar på hur det blir med vår vagn, men det ser som sagt mökt ut. :(
 
Mitt i detta elände tänker jag i alla fall passa på att lägga upp några bilder på vår ljusa och soliga barnkammare som är så gott som klar inte barnets ankomst.
 
 
Som ni ser är det endast lite småfix kvar som att packa upp babygymmet, sätta in babyskyddet i bilen mm...
 
/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Vad ledsamt med barnvagnen.Dom kunde ju ha meddelat dej att dom inom kort skulle gå i konkurs! Så fint baby rum.Ni har gjort det så fint till er bebis.Den är verkligen välkommen. Jag gissar på en tös på 3kg600hg .Kramen

2014-03-12 @ 21:19:20
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Sarah

Men usch så hemskt att de blev så med de andra företaget. :( De måste ju vetat om att de skulle gå i konkurs lite innan ändå. Tur att ni fick tag på den ni ville ha iaf men väldigt tråkigt att de blev som de blev med de andra som sagt.
Ni har förresten fått de jättefint hemma ju! :) Så mysigt att de snart är dags för oss. :D

2014-03-13 @ 12:21:21
Postat av: Sarah

Men usch så hemskt att de blev så med de andra företaget. :( De måste ju vetat om att de skulle gå i konkurs lite innan ändå. Tur att ni fick tag på den ni ville ha iaf men väldigt tråkigt att de blev som de blev med de andra som sagt.
Ni har förresten fått de jättefint hemma ju! :) Så mysigt att de snart är dags för oss. :D

Svar: Tack Sarah! Ja, det var verkligen ingen rolig historia det där och en dyr läxa blev det. 😞 Men nu kommer vi i alla fall aldrig betala något i förskott någon mer gång.
Jag är i alla fall glad att vi lyckats få fatt i en annan Crescent Classic innan barnet hunnit komma. För det är ju inte alltid det lättaste att få tag en ny vagn på så kort tid och särskilt inte när man är ute efter en särskild sort.

Ja, nu är det inte långt kvar innan det är dags för våra små mirakel att titta ut. 😊
LadyViolett

2014-03-13 @ 12:21:36
URL: http://sarahostdujavi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0