Okej, okej jag ger mig...

Igår var det exakt två veckor kvar till jag ska gå hem från jobbet och vila upp mig inför den kommande förlossningen som det idag är exakt 5 veckor kvar till det beräknade förlossningsdatumet.
Gårdagen spenderades på mitt underbara jobb. Efter det var jag på ett härligt vattenträningspass och eftersom det just nu är vårväder här kunde jag ta cykeln till jobbet, träningen och sedan hem igen. Dock börjar det bli kännbart att jag inte riktigt är lika pigg, liten och smidig längre. Jag orkade inte hålla uppe tempot på vattenträningen och att försöka lyfta upp bena och klappa ihop händerna under bena kunde jag glömma. Det satte min stora fina mage stopp för. 😊
Idag hade jag och maken bestämt oss för att storstäda vilket visade sig vara en riktig pärs. Jag blev tvungen att kasta in handduken innan det vart klart. Allt hukande och ta sig upp och ner för att nå och komma åt tog knäcken på mig. Det är bara att inse att jag nu nått det otympliga, osmidiga och höggravida stadiet i graviditeten. Så det blir helt enkelt till att ta det lite lugnare nu och jag får helt enkelt accepterata att jag inte längre orkar och kan hålla på som förut. Så nu ligger jag i en renbäddad säng och vilar med bebisens filt som täcke.
/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0