Tack Crescent barnvagnar!

Sedan Babybiten försattes i konkurs har det varit flera turer mellan mig och Babybitens konkursförvaltare rörande barnvagnen som jag och maken beställt och betalt 4 månader innan konkursbeskedet men aldrig fått hämta ut.

Konkursbeskedet kom som en oerhörd chock för oss och det har varit känslomässigt tufft att 1 månad innan beräknad förlossning förlora både barnvagn och pengarna man lagt på att köpa den.

Såhär i efterhand kan även vi se hur dumt det var av oss att betala fullpris i förskott för vår Crescent Classic barnvagn, Crescent Classic skötväska, samt ett Crescent regnskydd och ett universal myggnät, men när vi stod där i butiken och fick frågan om hur vi ville betala, om vi ville lägga en handpenning eller betala allt på en gång såg vi inga hinder eller problem med att betala allt på en gång. Som blivande förstagångs föräldrar blir det en hel del utgifter och då vill man gärna kunna sprida ut dem.

Under tiden som har förflutit sedan konkursbeskedet har det som sagt varit flera turer mellan mig och den handläggare som tilldelats mig av konkursförvaltaren utan att jag fått några klara besked om vi skulle kunna få ut vår vagn eller inte. Handläggaren sa att vårt vagnsorder var betald av Babybiten, men att Crescent barnvagnar trots det ändå inte var villiga att leverera vår vagn till Babybiten, men att de skulle göra allt de kan för att få Crescent till att leverera vår vagn till oss. Skulle däremot Crescent i slutändan ändå välja att inte leverera vagnen skulle summan anses för ringa för konkursboet för att de ska driva frågan vidare.

Det beskedet gjorde mig givetvis oerhört upprörd och jag kunde verkligen inte förstå varför Crescent barnvagnar skulle välja att inte leverera en vara som det fått betalt för. Jag tog därför saken i egna händer och mailade till Crescent barnvagnar sent en fredags eftermiddag och redogjorde för vad som hänt och framförde mitt missnöje och min besvikelse över det besked jag fått från konkursförvaltaren.

Redan måndagen därpå fick jag ett samtal från Nicklas Lindblad som är VD för Crescent barnvagnar och jag möttes då äntligen av en person som verkligen tog vår situation på allvar och som kunde förklara för mig hur det egentligen stod till. Vår vagn var beställd men den ingick i en större order gjord av Babybiten som inte var fullt betald och det är därför som den inte blivit levererad till Babybiten och i den ordern gick det inte att se att just vår vagn var fullt betald av oss. Och givetvis kan jag förstå att Crescent barnvagnar inte vill leverera varor som de inte fått betalt för. Nicklas berättade dock att Crescent barnvagnar och konkursförvaltaren för Babybiten gjort en överenskommelse och bara de håller den överenskommelsen skulle vi få våran vagn. Nicklas bad mig dock maila över en kopia på kvittot av vårt barnvagnsköp, vilket jag också gjorde samma dag.

På fredagen samma vecka hörde Nicklas av sig till mig igen och berättade att konkursförvaltaren för Babybiten dessvärre inte hållit sin del av avtalet. Detta till trots framför Nicklas den glädjande nyheten till mig att Crescent barnvagnar kommer att hjälpa oss. Trots att Crescent barnvagnar inte fått in alla pengarna för vår vagnsorder och de inte har några som helst förpliktelser att skicka någon vagn till oss så skulle de trots allt göra det. Även fast Babybitens order var på en Crescent Classic 2013, en Crescent Classic skötväska och ett Crescent regnskydd, så skulle Crescent barnvagnar skicka oss en Crescent Classic 2014, den matchande Crescent Classic skötväskan och ett Crescent regnskydd till oss! =D

Det finns inga ord som kan beskriva hur oerhört glada, tacksamma och lättade vi är över det Crescent barnvagnar gjort för oss! Tack vare dem har vi nu en barnvagn med tillbehör som står redo för vårt barns födelse. <3

Och fort gick det. Redan måndagen där på kunde vi hämta ut vår Crescent Classic 2014 svart/röd med den matchande skötväskan Crescent Classic svart/röd och ett Crescent regnskydd. =D

Inte nog med att Crescent Classic i vårt tycke är en oerhört snygg barnvagn, så är det en vagn som känns rejäl, säker och som är oerhört praktisk. Vagnen är rejäl utan att vara tung eller kännas klumpig. Handtaget går lätt att justera upp och ned, vilket för oss är en väldigt viktig funktion då jag är 160 cm och min make är 191 cm. Handtaget är även vändbart och vagnen är lagom lätt att fälla ihop. Med det menas att den inte är svårt att fälla ihop, men inte så lätt att det är något man skulle råka göra av misstag. Och det tycker vi känns tryggt. Vagnens låsmekanismer och bromsar känns rejäla och betryggande. Vagnen är en kombivagn som kan användas upp till barnet är 3 år. Den görs lätt om från liggvagn till sittvagn genom att man lyfter ur mjukliften, höjer ryggstödet, sänker fotstödet och sätter dit den medföljande bygeln. Inget krångel med att montera av eller på något från chassit.

När vi i höstas stod inför valet av barnvagn ville vi ha en säker vagn som klarar terräng och som inte var varken pytteliten eller otymplig. Därför var denna snygga, prisvärda testvinnare det självklara valet för oss. 

Valet av barnvagn är något högst individuellt och alla blivande föräldrar har olika behov beroende på hur man bor och lever. Men jag kan verkligen rekommendera alla som går i barnvagns köpartankar att gå in och kika på www.crescentbarnvagnar.se

För där finns det en barnvagnsmodell för alla behov och smaker.

Jag vill än en gång passa på att rikta ett stort tack till Nicklas Lindblad och Crescent barnvagnar för att de gav oss ljuset tillbaka i en mörk stund och för att vi tack vare dem nu har en fullt utrustad Crescent Classic som står redo för vår bebis.

Så nu kan vi äntligen andas ut och i lugn och ro invänta den stundade förlossningen och mötet med vårt barn.


/Lady Violett

 

 

 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: yvonne

Grattis !!! Det var fint av VD att ställa upp! Många grattiskramar till er !!!

Svar: Tack! Ja, det var verkligen fint av Crescent barnvagnar att ställa upp för oss. Det är långt ifrån alla företag som skulle göra en sådan sak. Blir rörd varje gång jag ser vagnen och tänker på vilken tur vi haft i oturen tack vare dem. Kram!
LadyViolett

2014-03-27 @ 22:56:11
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Det var fint av Cresent . Tänk på att vad det än är så betala inte förrän ni fått det dom har lovat! Såg på fuskbyggarna ,där är dom som har betalt i förskott och blivet lurade! Kram!

Svar: Ja, den läxan har vi allt lärt oss nu efter allt vi gått igenom med Babybitens konkurs. För sådan omtanke och hjälp som vi fått av Crescent barnvagnar växer inte på träd. Kram!
LadyViolett

2014-03-28 @ 10:04:34
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Skicka en blomstercheck till Nicklas Lindblad .. Kram!

Svar: Blomstercheck? Vad är det för någonting? Vad är skillnaden på det och blomsterbrud? Kram!
LadyViolett

2014-03-28 @ 14:23:48
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Blomstercheck får du i blomsteraffären på det belopp du själv vill ha .Stoppar det i ett kuvert och skickar . Men jag tror att affären även kan skicka beloppet till Nicklas Lindblad direkt.Och do kan han själv få välja vilka blommor han vill ha. Blomsterbrud vet jag inte om han vill ha :-D Kram!

2014-03-28 @ 16:25:31
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0