Kan själv

Inte trodde jag att "jag kan själv" tiden skulle komma alleredan. Men jodå. Fröken envis som varit så duktig på att äta och gapa när hon fick börja med smakisar har nu som 6 månaders bebis bestämt sig för att hon minsann inte vill bli matad. Kommer jag med skeden kniper hon och sliter tag i skeden för att själv föra den till munnen. Problemet är bara att i princip all mat på skeden hunnit rinna av på vägen dit. Så det kommer mer mat på haklappen, bordet och golvet än i Linnéas mun. 

Idag testade jag ge henne en egen sked och mata henne med en annan, men det slutade med att hon hade en sked i varje hand och jag ingen. Dricka vatten ur pipmuggen vill hon också göra själv, men hon orkar ju knappt lyfta upp den så hon kan luta på den. Och när jag ska hjälpa till håller hon kvar så att det kommer mer vatten än hon hinner med att svälja. Blir rätt blött om man säger så. 

Så såhär kladdigt blev det till lunch idag...
Men att få se den lycka hon utstrålar när hon får kladda och försöka själv värmer i hjärtat och gör att jag städar upp efter henne med ett leende på läpparna. Min lilla envisa skrutt. ❤

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0