Organisera

Idag efter öppna förskolan har jag varit på shoppingtur med Linnéa. Jag behövde inhandla amningsvänliga höstkläder. Jag hade god shopping lycka denna dag, så det blev en del shoppat. Även Linnéa fick lite grann. När vi väl var hemma igen fick jag ett ryck och röjde ur garderoben. Allt låg i en enda röra, då jag inte når flera hyllor utan kökspallen som jag i princip aldrig orkar att gå och hämta, har det som ska vara på de övre hyllorna hamnat på en annan hylla huller om buller eller så har jag kastat upp plagget på rätt hylla så att allt ligger i en enda röra.Så idag har jag rensat ur alla vår och sommarkläder och flyttat dem till garderoben på ovanvåningen, jag har rensat ut alla mammakläder och vår och sommar amningskläder och lagt i en flyttlåda. Sen har jag även kastat allt sliter och plockat ur några plagg jag ledsnat på och lagt i en påse som jag ska lämna in på secondhand. Innan jag stoppade in alla höst och vinterkläder i garderoben passade jag om att flytta om hyllorna så att jag nu ska nå fler saker utan att använda pall. Så förhoppningsvis ska det bli lättare att behålla ordningen nu.Så nu är det ordning på torpet igen. 😄 /Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Bra jobbat vännen! Kram!

2014-09-17 @ 18:25:42
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Godmorgon! Ja du hjärtat att bli pensionär kan vara jobbigt! Morgonkram!

2014-09-19 @ 07:48:06
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Jane Cobra Ekelund

PDuktig tös!Men VAR får du all den energin ifrån? Du har INTE från mig. Jag har alltid varit helt fri från allt vad städlust heter. Fast konstigt nog bara hemma hos mig själb. Städar efter killarna på jobb och städade alltid hos min drö
mprins. Men dom är muslimer och RIKTIGA karlar. Såna sysslar inte med kärring göra. Ja ja räkna tii 10
minst. Jag är gammaldags . Gör som ni vill! Det gör jah!

Svar: Blev så less på att inte hitta mina kläder och att inte nå upp, så då fick jag tuppjuck och röjde. Idag blev det röjt i Linnéas rum. Tanken var att få städat vardagsrummet med, men energin och städlusten tog slut. Och Linnéa ville inte sova och vill inte att Linnéa ska behöva ägna all sin vakna tid att titta på när jag städar.
LadyViolett

2014-09-19 @ 08:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0