Mitt nya vrålåk!:-D

Nu när vi flyttat till hus har vi betydligt längre och backigare till våra jobb. Därför är vi båda i behov av att införskaffa nya och bättre cyklar.

Därför slog jag idag till på...


...den här. :-) Passade även på att köpa mig en ny cykelhjälm för att den jag hade för det första inte var någon cykelhjälm, utan en inlines-/skatehjälm, den var riktigt ful och typ två år gammal. Cykelhjälmar bör man byta ut vartannat år, eftersom plasten hårdnar vilket innebär försämrade skyddsegenskaper hos hjälmen.

Så nu kan jag förhoppningsvis ta mig säkrare och smidigare till och från jobbet med en mindre, lättare cykel med fler växlar efter semestern. :-)

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Oj! Och jag som brukar knäppa fast min gamla vita frigolithjälm från skoltiden på min karl när vi ska cykla någonstans. Nu blir det ut på stan och skaffa honom en ny.

Fin blogg förresten!

Svar: Ja, det är nog bäst att du gör så hans hjälm gör någon nytta om olyckan skulle vara framme.
LadyViolett

2013-07-01 @ 06:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0