Hundutställning

Idag har jag varit på en internationell hundutställning i Malmö arrangerat av Sydskånska kennelklubben. Jag var där för att ta mig en extra god titt på rasen Papillon. Som många av er redan vet, så är jag helt såld på den rasen och skulle väldig gärna vilja skaffa mig en egen liten Papillon tik.

Jag har nästa aldrig träffat någon Papillon på riktigt, bara någon enstaka. Mitt beslut om att vilja ha en Papillon har mest grundat sig på vad jag läst och sett om rasen på tv, youtube och i böcker. Därför var det extra roligt att komma i närkontakt med livslevande Papillon hundar. Jag kan säga som såhär, om jag ville ha en Papillon innan utställningen, så vill jag det ännu mer nu. Jag fick spendera extra tid med Diods kennels Ache och Kelly. Ache satt mest i sin bur, men Kelly passade jag på att bekanta mig med. Hon är verkligen en förtjusade tik. Så snäll, rar och gosig. Inte alls så restriktiv som Papillon annars tenderar att vara. Papillon ska ju vara restriktiva mot främlingar står det i deras rasstandard. Kelly var i alla fall en glad och rar prick och även mot mig, fast än jag var en främling så att säga. =)

Det sägs att små hundar är så skälliga, men fast än det var liv och rörelse, så var det inte så mycket liv som skapades utav Papillon hundarna. De var så duktiga så. Självklart kom det ett och annat skall, men de är ju faktiskt hundar vi pratar om och hundar skäller, så är det bara.

Jag hann även med en liten shopping runda och då införskaffade jag mig en Papillon mugg, kylskåpsmagnet och strumpor (Se bilden nedan).


Titta så tjusigt =)

Jag vill rikta ett extra stort tack till Helena ägaren utav Diods kennel och lilla Kelly och Helenas mamma som så snällt tog hand om mig på utställningen och guidade mig igenom utställnings djungeln. Tack ska ni ha. =)

/Lady Violett


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack själv för en supertrevlig dag =)

2011-03-21 @ 14:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0