Vårkänslor

Idag har det varit en strålande dag. Solen har skinit och jag har haft två uppdrag. Morgonen började segt, men så kom ett uppdrag som fick upp adrenalinet. Det var bara att sätta sig i bilen och tuta å köra.

Efter dagens första uppdrag satte jag mig på en pizzeria. I väntan på att min pizza skulle bli klar satte jag mig på uteserveringen och solade. Eftersom de nyss hade satt igång ugnen, så fick jag sitta i solen en stund. Det var så härligt varmt i solen att jag satt utan jacka och stundtals bara i t-shirt.

När min pizza var klar gick jag in och fick till min förfäran se att jag fått fel pizza. Ni som känner mig vet att jag äter det mesta, men ananas på pizzan är ett no, no för mig. Pizzan var nästan rätt, men ändå så fel. Den hade skinka på precis som jag beställt, även räkorna var där, men mina älskade champinjoner lyste med sin frånvaro och istället fick jag se en hel massa små ananasbitar.

Det var den enda kunden på pizzerian, så det var inte så att jag fått någon annans pizza. Jag tänkte att jag får la ge den en chans innan jag förkastar den. Den var helt okej, trots ananasen. Jag påtalade misstaget och sa att det var lugnt. Han som gjorde pizzan hade uppfattat rätt namn, men läst fel på vilket pålägg det skulle vara på, så istället för en Italia som jag beställt fick jag en Kastrup. Nog pratat om min pizza.

Efter jag ätit min frukost/brunch/lunch eller vad man ska kalla det hälsade jag på mamman min. Hon var som vanligt inte riktigt helt vaken vid den tiden på dygnet. Tydligen hade hon varit uppe hela natten och löst korsord.

Efter dagens sista uppdrag hade jag tänkt åka en sväng till gymmet, men så kom jag på att jag glömt väskan med träningskläderna hemma och när jag väl kom hem skulle jag bara göra de ena med det andra och nu sitter jag här och skriver utan att ha varit på gymmet. Det är farligt det där med att åka hem i mellan. Nåja, det får bli ett nytt försök imorgon.

En dag som denna längtar jag verkligen efter att vara hundägare. Tänk dig själv att strosa runt i solen med din lilla skatt och bara njuta av solen. Blir så avis på alla hundägare jag möter när jag är ute på promenix. Jag gillar ju att gå ut och gå och det hade verkligen inte varit helt fel att ha en liten en med sig. Det är ju inte så roligt att gå ut och gå ajälv alla gånger.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0