Ändrade planer

Mina planer på att gå hem 3 veckor innan beräknad förlossning gick något i stöpet. Det visade sig att jag inte kommer att ha hunnit tjäna in tillräckligt många semesterdagar för att kunna gå hem 3 veckor innan. Det fattades 3 semesterdagar för att kunna gå redan den 21/3, så det blir till att jobba 3 dagar till, så mitt nya datum för att gå hem och vänta på storken blir istället den 26/3. Sen får jag helt enkelt hoppas att jag slipper att gå över tiden då jag ogärna vill behöva ta ut föräldrapenning innan barnet är fött.

Min plan att invänta premiepaketet från tidningen "Vi föräldrar" innan jag skulle börja tvätta de ljusa textilierna till barnet gav jag fanken i då det ännu inte har kommit. Fast det visade sig inte vara så dumt, för det visade sig att allt i alla fall inte hade rymmts i en och samma maskin trots allt.

Så det här...

...här jag tvättat idag. :-)

Ska ge premiepaketet veckan ut på att komma innan jag tvättar upp det sista. Vill inte vänta länge än så, då den sista maskinen kommer att innehålla babyfilten vi tänkt ta med oss till BB och jag vill att vi ska hinna använda den innan så att den ska lukta mamma och pappa när vi ger den till barnet.

/Lady Violett



Kommentarer
Postat av: yvonne

Oj vad du har varit duktig!!! Det brukar bli ett kort bakslag .Men i april blir det vår och bebis! Kram!

2014-02-25 @ 21:58:06
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Jag träffade ett biträde på citygross som också väntar babis i april Hennes tredje. jag frågade om hon hade tagit reda på vilket kön? Hon sa att det är halva härligheten att inte veta! Kram!

2014-02-26 @ 12:31:31
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0