Shopping, shopping, shopping

De senaste veckorna har vi ägnat oss åt en hel del shopping till den lille/lilla. Det är dyrt att bli föräldrar och inte minst när man köper så mycket nytt som vi har gjort. Min ambition från början var att köpa en hel del begagnat, men när det väl blev dags att handla fann jag inte så mycket som dög. Antingen har utbudet blivit sämre efter att jag blivit gravid än innan eller så har jag helt enkelt blivit mer kräsen när det väl blev dags att köpa grejer till vårt älskade mirakel. Lite begagnat har vi dock köpt, även fast det är betydligt mindre än jag från början hade tänkt mig.

Som den här...
...amningskudden fyndade jag för 40 kr i en affär som säljer begagnade kläder och dylikt.
Köpte även en begagnad godnatt sagobok på samma ställe för 10 kr.
 
Vi har även köpt en begagnad sängmobil och ett aktivitsbord av en kollega. Vi ska även nu i dagarnaköpa en babywatch av samma kollega. Blid på dessa grejer kommer när vi fått i ordning barnrummet hade jag tänkt.
 
Sen så har vi som sagt köpt en hel del nytt...
 
Som den här vibrerande babysittern. Den köpte vi i ett paketerbjudande tillsammans med...
 
...detta babygym.
 
Denna skötbädd köpte jag på Ullared, för jag tyckte att skötbäddarna på Ikea var så
färglösa och tråkiga när vi var där och köpte skötbordet och spjälsängen.
 
Detta babyskydd med isofixsbasenhet införskaffade vi hos Babyproffsen så sent som igår.
 
En hel del kläder har vi även varit och köpt. Vi har köpt kläder i storlekarna 50, 56 och 62.
Så nu har vi med de kläder vi köpt och fått:
 
  • 5 stycken långärmade bodys i storlek 50
  • 4 stycken byxor i storlek 50
  • 1 t-shirt i storlek 50
  • 1 pyjamas i storlek 50
  • 2 koftor i storlek 50
  • 6 par strumpor i storlek 10/12
  • 1 par mjuka nalleskor
  • 3 tunna mössor i storlek 50
  • 1 tjockare nallemössa i storlek 50
  • 1 dregglis
  • 1 mjuk långärmad tröja med knappar fram i storlek 50
  • 1 par hängselbyxor i storlek 50
Det var vad vi har i klädväg i storlek 50 just nu, sen har vi även...
 
  • 9 stycken bodys i storlek 56
  • 3 par byxor i storlek 56
  • 3 stycken pyjamasar i storlek 56
  • 1 tunnare lite större mössa
  • 5 par strumpor i storlek 13/15
  • 3 stycken långärmade tröjor/koftor i storlek 56
Det är det vi just nu har i storlek 56, men så har vi även detta i storlek 62
 
  • 1 body i storlek 62
  • 1 pyjamasbody i storlek 62
  • 1 jeansjacka i storlek 62
  • Ett par hängselbyxor i storlek 62
  • 2 par strumpor i storlek 16/18
Som ni förstår skulle det ta alldeles för lång tid att fotografera och lägga upp bilder på alla dessa plagg, men jag tänker i alla fall bjuda på en bild av detta set...
Detta är en bild på de kläder vi tänkt packa med i BB- väskan till barnet i storlek 50.
Vi har även tänkt att packa med den lilla Kaninsnutte på bilden som vi tänkt ge till barnet på BB.
De enda gosedjur vi har till barnet ännu är just denna Kaninsnutte och den fina
Nallen vi fått av min faster Vera. Nallen har vi tänkt lägga i spjälsängen så att den finns
där åt barnet när vi kommit hem. Några fler gosedjur och leksaker har vi inte tänkt att
köpa innan barnet är här. Måste ju finnas något kvar åt folk att köpa till oss/barnet. =P
 
Vi har även tänkt packa med ett set i storlek 56 i BB- väskan, men vilka kläder det blir är inte helt klart ännu...
 
Vi har även köpt lite annat smått och gott. En hel del böcker har det köpts och en del saker väntar vi på att det ska komma med posten. Vad det är får ni se senare. Vi har även beställt ett babynest av en som ska sy åt oss, så det är också något vi väntar på. Lika så är det med vår barnvagn. Den är beställd, men vi får den först i februari.
 
På grund av allt vi köpt till barnet ser vårt kontor/blivande barnrum just nu ut såhär...
...en enda röra med kartonger och påsar.Vi ser fram emot när vi ska få hjälp med att flytta
upp vårt kontor till ovanvåningen så att vi äntligen kan ta tag i och börja göra i ordning
barnrummet så smått.
 
/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Det var inte mycket ni fick från babyproffsen!Ni har köpt mycket saker själv!! Förstår att ni längtar!!!Kram!

2014-01-08 @ 12:48:45
URL: http://skningen.wordpress.com/
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Vilka härliga färger och såna mysiga gosiga kläder. Mina absoluta favoriter är Babygungsittern.hoppas du fattar vad jag menar. Helt underbar också skrivbordet härliga färger. Blir inte den ungen nöjd så kolla om ångerveckan gäller. JA jag skojar ! P o K

Svar: Vad rolig du är kära mamma. :) Du menar skötbädden och inte skivbordet antar jag. ;) Ja, jag vill gärna ha det färglatt. Barnrummer är ju så vitt i sig med vita tapeter, vit spjälsängoch vitt skötbord, så då vill jag gärna att det ska vara lite färg på det andra i rummet som livar upp. Puss och kram på dig! <3
LadyViolett

2014-01-08 @ 16:02:56
Postat av: Madde

Kul med färg på skötbädden. Vi köpte en från IKEA men den gick fort sönder så köpte en mer fast från Babyproffsen. Jättesöt med Nalle Puh men det är inget som syns eftersom vi använder överdrag i tyg. Tänker att skötbädden blir så kall och otäck att ligga på utan tygöverdraget.

Svar: Hej Madde! Vad roligt att du tittat in på min blogg. :) Ja, skötbäddarna på ikea såg inte så roliga ut och kändes inte så rejäla och det är de väl heller inte med tanke på att er gick sönder. Babyproffsens borde kunna hålla lite bättre. Å så gulligt med Nalle Puh, det hade jag gärna kunnat tänka mig ha med. :) Vår bädd kommer inte heller synas så mycket. Vi har också valt att köpa tyg överdrag att trä på för att lätt kunna tvätta och byta lätt vid behov. Dock kommer skötbädden att synas på sidorna och överdragen är med motiv på. Barbapappa och lilla spöket Laban. Hmm, vi har köpt tre..vad var det för motiv på det tredje tro... Bra tanke med att ha överdrag för att det inte ska bli så kallt. Har inte tänkt på det faktiskt. Har du också någon blogg? Hade några bloggar jag följde som jag hade sparat som bokmärken på min HTC som jag glömde på tåget...
LadyViolett

2014-01-14 @ 21:25:14
URL: http://minbebis.com/blogg/medei
Postat av: Madde

Ja precis, blir så mycket lättare att hålla rent med tyg. Kiss rinner nog mest runt utan tygöverdrag ;)

Min blogg är http://minbebis.com/blogg/medei

2014-01-27 @ 12:13:22
URL: http://minbebis.com/blogg/medei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0