Mammas lilla sjukling 😞

Kanske Ă€r det inte tĂ€nder som spökar trots allt. IgĂ„r hade LinnĂ©a vĂ€ldigt svĂ„rt för att sova. Testade alla mina tricks med bĂ€rsele, barnvagnspromenad och ligga intill henne, men lyckades Ă€ndĂ„ bara fĂ„ henne att sova i 30 minuter pĂ„ dagen. 

NĂ€r jag sedan skulle natta henne pĂ„ kvĂ€llen fick jag hĂ„lla pĂ„ i 2 timmar innan jag bad Joakim ta över. LinnĂ©a bara lĂ„g och slet sitt hĂ„r, drog och rev sig pĂ„ örat. (SĂ„ hĂ€r hon gjort ibland förut nĂ€r hon ska sova, men nu var det mer extremt och ihĂ„llande, samt att hon rev sig sĂ„ att hon börjat att blöda). Vi började dĂ€rför att misstĂ€nka öroninflammation. SĂ„ vi gav henne en Alvedon och ringde 1177, som Ă€ven dem misstĂ€nkte öroninflammation. 

SĂ„ efter en natt med Alvedon och sova i höglĂ€ge blev det en tripp till vĂ„rdcentralen, dĂ€r det blev bekrĂ€ftat att hon har öroninflammation pĂ„ vĂ€nster öra, samt begynnande öroninflammation pĂ„ höger öra. SĂ„ nu Ă€r det en 5 dagars penicillin kur som gĂ€ller och dĂ€refter blir det Ă„terbesök. Stackarn lillpluttan. 😞

Men trots öroninflammationen har LinnĂ©a lekt, busat och Ă€tit som vanligt. ❀

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Stackars tös! Fattar inte hur det gĂ„tt till. Ni Ă€r ju dom mest perfekta förĂ€ldrar jag trĂ€ffat. Fast jag kan inte sĂ„nt med virus och bakterier. Har för mig att det Ă€r nĂ„got med trycket mot örongĂ„ngen vid förkylning. NĂ€r man Ă€r tĂ€ppt i nĂ€san bildas nĂ„t tryck och bakterier trycks in mot örat. Kan ha fel sĂ„ klart. Du hade (Sara) hade flera öroninflammationer nĂ€r du var baby och lĂ€karna pĂ„ Flens förklarade för mig men det var ju nĂ€ra 30 Ă„r sen snart. Skönt att upptĂ€ckte tidigt! Inte för jag tror det Ă€r Ă€rftligt men Ă€ndĂ„, du krĂ€ktes alltid av flytande pencillin. Du fick alltid fĂ„ stolpiller. Åter igen ni Ă€r toppen förĂ€ldrar sĂ„nt hĂ€r kan hĂ€nda alla speciellt i förkylningstider. Men det vet ni sĂ€kert redan!

Svar: Om det Àr Àrftligt Àr Linnéa illa ute, för Àven Joakim har varit ett öronbarn med Äterkommande öroninflammationer. Linnéa kan ha fÄtt sitt efter att ha dykt pÄ babysimmet med förkylning i kroppen. Vi visste Dick inte att hon var pÄ vÀg att bli sjuk, men dÄ hon blev sjuk efter fredagens babysim talar det för att hon haft en förkylning i kroppen och som genom trycket vid dyker lÀtt till en öroninflammation.
LadyViolett

2014-11-18 @ 21:49:11
Postat av: Yvonne

Det kan ha varit badet som gjort att hon fÄtt öroninflammation!Linnea fÄr ta det sÄ lugnt med badet! Kram!

Svar: Ja, jag misstÀnker att Linnéa mÄste haft en förkylning i kroppen som inte Ànnu brutit ut som pÄ grund av att hon dykt pÄ babysimmet och trycket som blir nÀr man dyker fört in bakterierna i hennes öron sÄ att hon fÄtt öroninflammation. Sen Àr det en tand pÄ g ocksÄ. Idag syns det tydligt en vit tand straxs innanför tandköttet i underkÀken fram.

Jag har stÀllt in alla Linnéas aktiviteter denna veckan (dÀr ibland babysim) för att hon ska tillfriskna i lugn och ro.

Om hon Àr helt ÄterstÀlld och hon varit pÄ Äterbesök pÄ VÄrdcentralen sÄ att vi vet att hon Àr helt inflamationsfri kan hon börja babysimma igen.

Kram!
LadyViolett

2014-11-19 @ 17:04:36
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0