Sitter yrvaken i soffan.

Efter en lång kväll på vägarna igår slocknade jag nu här hemma i soffan. Det är bra att folk tar det lugnt i trafiken, men att köra i snitt 70 km/h på en 120 väg som är relativt ny plogad känns inte riktigt befogat.

Ankomstiden på min GPS tickade upp och upp. Tillsist beslutade jag mig för att spendera natten hos min farmor. Det var ingen idé att fortsätta sega mig igenom ännu ett par timmar minst och komma hem mitt i natten. Jag tänkte att trafiken säkert skulle vara bättre tidigt på morgonen än vad den var på kvällen. Köra trött är bara det ytterst trafikfarlig, så på så sätt var det bättre att gå och lägga sig och fortsätta körningen nästa dag. Då är det allt tur att man har en farmor som bor längs vägen, tänkte jag. Min pappa var även han på besök hos farmor.

Pappa var så noga med att gå ut och röka på balkongen när jag kom, eftersom jag som så ofta påtalat hur illa jag tycker det luktar. Dock hade pappa redan rökt inne hos farmor de senaste veckorna, så det hjälpte liksom inte att han gick ut när jag kom. Allt stank i alla fall nikotin.

Jag gick och lade mig ganska omgående, eftersom jag skulle upp tidigt. Först kunde jag inte sova på grund av nikotinstanken och på grund av att farmor och pappa ännu var uppe. Det var bestämt så att jag skulle dela dubbelsängen med farmor och pappa skulle fortsätta att sova i gästrummet.

När även de lagt sig och jag ännu inte lyckats sova, tänkte jag att det nog skulle gå att sova nu när det blev mörk, tyst och pappa inte bolmade cigaretter i vardagsrummet. HA! Trodde jag. Farmor började genast snarka och efter att ha puttat på henne ett otal massa gånger utan att det hjälpt mer än i ett par sekunder, tog jag kudde och täcket med mig in i vardagsrummet. Där inne satt det en tickande väggklocka som förde liv istället, så det var bara att knata vidare. Nästa anhalt gästrummet, men där inne snarkade pappa för fullt. Det var bara att gå och lägga sig jämte farmor igen och vänta på att morgonen skulle gry.

Inte undra på att jag just sovit som en stock i ett par timmar här hemma...

/Lady Violett


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ingen rolig natt precis...Men va kul att du hittade kläder till dej.Har du symaskin.Om inte så har jag,bara att komma .Kram!

2010-12-06 @ 22:15:11
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Postat av: Yvonne

Mor hon har "Pi" piggnat till.Kram!

2010-12-08 @ 12:05:07
URL: http://metrobloggen.se/skaningen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0