Uppe med tuppen

Idag har jag inga uppdrag på schemat, men det hoppas jag det ska bli ändring på. Idag när klockan ringde så kom jag upp snabbare än vad jag brukar gör när jag inte har några uppdrag på schemat. Jag ska vara tillgänglig från kl.08.00, men jag brukar göra mig i ordning och sen lägga mig igen.

I morse  när jag nästan precis klivit ur duschen får jag sms på jobbmobilen att det kört ihop sig och en för frågan om jag kan tänka mig hoppa in och tolka på en utbildning som börjar om en timme. Det blev snabba ryck på med kläder och borsta tänder. Med tandborsten i mun hör jag jobbmobilen ringa igen. Det hade löst sig, en annan tolks uppdrag hade blivit inställt så jag behöver inte åka. Ja, vad gör man då färdig klädd, borstad? Sova tänkte jag först...men varför inte dra nytta av adrenalinkicken och fixa lite i hemmet, så jag sminkade mig och började sortera silverbestick. Nu ska jag käka frukost och hålla tummarna för att minst ett uppdrag trillar in till mig idag.






Ännu ett jul-loppis fynd. (Det ser ut att saknas en kotte, men för 10 spänn var den som hittad). =)

/Lady Violett


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Morn! För 10:- kan man stå ut med att det saknas en kotte.Tycker absolut att du ska beställa tid hos Stina hon är duktig.och som tolk är det viktigt att må bra i musklerna.Kram!

2010-11-29 @ 09:11:54
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Postat av: Yvonne

Morn morn!Vad glad jag blev igår när du ringde och berättade. Jasså du tyckte om min historis.Hadè Kramen!.

2010-12-01 @ 07:59:14
URL: http://metrobloggen.se/skaningen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0