Vindrutetorkare

Idag har jag köpt nya vindrutetorkare till framrutan. De gamla har varit dåliga ett tag nu och bara smetat ut vattnet på rutan, så sikten har varit långt ifrån bra. Jag åkte till biltema för att köpa nya torkarblad och tänkte satsa på snikvarianten, men den var slut i den storleken jag skulle ha. Istället köpte jag ett par som kostade dubbelt så mycket. Det stod bland annat att dessa skulle sitta tätt mot rutan, motverka strimmor, och motverka snö och is eller något i den stilen. När jag skulle in på biltema hade jag tagit loss (eller rättare sagt en snäll man hade hjälpte mig få loss) ett av torkarbladen för att jag lättare skulle kunna hitta rätt storlek till min bil i butiken. När jag skulle hem, lyckades jag inte sätta dit den gamla, men jag lyckades få dit en av de nya. Vädret var milt men det blötsnöade på vägen hem och sikten - Den var extremt dålig! Det nya torkarbladet torkade ännu sämre än det gammal. Det blev flera djupa strimmor som försämrade sikten avsevärt. Jag tänkte att jag måste ju ha monterat dit det fel, för det kan ju inte vara möjligt att ett alldeles nytt torkarblad kan torka så dåligt. På vägen hem stannade jag vid en mack för att tanka och då tog jag loss torkarbladet och fäste det igen, men det blev ingen skillnad på torkningen. Hemma i garaget bytte jag även ut det andra bladet till ett nytt och skiftade plats på det nya som jag tyckte torka dåligt. Får se om det blir bättre, men jag misstänker att det inte hjälpt ett skit. Det blir att åka tillbaka till biltema och kräva pengarna tillbaka och sedan åka till Ford och köpa original torkarblad istället. /Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0