Avsked

Idag var sista dagen på jobbet. Jag hade inga uppdrag idag, så det blev inte något jobbat idag.

Dagen har jag istället ägnat åt att försöka få bort skänkt min bokhylla och säng. Det gick inget vidare, så det ser ut att bli plan C istället. Plan A sälja på blocket. (Fick soffan såld, men sängen och bokhyllan är kvar). Plan B skänka bort möblerna till Erikshjälpen, Lions eller liknande. Första stället jag ringde till kunde inte ta emot så stora möbler, för de hade bara en liten butik. Andra stället jag ringde till kunde inte ta emot något förrän i mitten av maj, tredje stället svarade inte och fjärde stället lämnade jag ett meddelade till, men de har inte hört av sig. Nu återstår alltså plan C, sågmassaker.

Idag har jag varit på kontoret och lämnat jobbmobilen, nyckel till kontoret och så har jag skickat min sista timlista. Jag har även lämnat en liten överraskning till mina f.d. kollegor på bordet. ;) Jag tror inte att någon av mina f.d. kollegor läser min blogg, så jag ska avslöja för er vad det är för överraskning.

Jag köpte en liten avskedspresent till dem och det blev en så kallad Tv-kanna. Jag köpte den för att alltid när vi haft personalmöta har vi fått gå fram och tillbaka flera gånger till köket för att hämta kaffe eller så har vi ställt kaffekannan på bordet under mötet, vilket har resulterat i att påtårn varit fesljumen. Därför tycket jag att en Tv-kanna kunde komma väl till pass. =)

En av mina goa f.d. kollegor smsade mig idag och undrade om jag vill följa med ut på Harrys ikväll och det ville jag gärna. Tyvärr blev det inget av med det, för det kom in ett uppdrag till henne. Vi ska göra ett nytt försök en annan gång.

Istället fick jag mig en rejäl cykeltur, närmare bestämt 2 mil, för jag valde att ta cykeln till kontoret. På vägen hem köpte jag mig öl, pizza, chips och påskgodis och jordgubbar, så nu ska jag kalas med gott samvete.

Go kväll med er!

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0