Det vankas semester

Nu är det snart dags för semester nummer 2. Den här gånge ska jag inte ligga hemma och pinas en vecka, utan njuta av min leighet och min nya syn. Jag har ännu inte vant mig och tänker nästan varje kväll att jag ska ta ut mina linser innan jag ska lägga mig. Det är en sådan frihet att vackna upp och kunna se. Inte behöva putsa på galsögon som aldrig blir rena eller sätta in och plocka ut linser som mot kvällen skaver och bli torra. Inte behöva jag heller komma ihåg att packa med linsvätska och linsburken varje gång jag ska sova borta. 

I onsdags firade vi julafton här hemma. Bara J och jag. Vi firade nu för att jag ska jobba på julafton och där med inte har möjlighet att fira med J:s familj och släkt som jag brukar göra. I julklapp av J fick jag en bok, en pyamas, Sex and the city 2 filmen och en sådan där USB dongle som gör att även jag kan ansluta till vår raouter så att vi kan sitta och surfa samtidigt.

Nä nu ska jag äta lite julbordsrester och pack färdigt inför helgen och semestern. Det ska bli så härligt att träffa J:s familj, för det har inte blivit mycket av den varan de senaste året.

/Lady Violett



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0