Jag borde skaffa mig en hobby

Ännu en dag av ingenting. Jag hade 1,5 timmars tolkning idag, men det blev inget med det. Jag blir så frustrerad av att göra ingenting och av att vara ensam. Nu låter det som att jag inte har några vänner, men så illa är det inte. Det är bara det att mina vänner har jobb att uträtta om dagarna och så bor de en bra bit bort från mig.

Jag hade en vän som bodde inom räckhåll, men hon har nyligen blivit sambo och flyttat norrut. I början var det skönt att ha lite att göra. Jag hade tid till städning och till att spela sims. Det är ingen mening med att städa hela tiden och sims har jag helt enkelt ledsnat på. Sims är roligt i perioder, inte varje dag. Jag har de senaste dagarna plöjt igenom tre hela säsonger av sex and the city.

Ush, jag är så less på att inte jobba. Det är så ironiskt. Jag har ett heltidsjobb och jag får betalt för en heltidstjänst, men jag har den senaste tiden inte jobbat mer än 50 %. Det bådar inte gott inför en framtida fastanställning. Jag orkar inte ens oroa mig mer för hur det ska gå med jobbet. Jag är inte dum. Fyller jag inte mina timmar så kommer jag aldrig få en heltidstjänst även om jag skulle göra ett bra jobb. Just nu är jag så frustrerad över all ledigtid att jag skulle kunna tänka mig jobb med precis vad som helst bara för att ha något att göra om dagarna. Fast det vore verkligen att kasta bort 5 års studier till ingenting.

Jag får helt enkelt hoppas på att det finns en mening med det här eländet och att det kommer att sluta bra på ett eller annat vis och under tiden försöka skaffa mig en hobby.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0