En välbehövlig vilodag

Efter en helg hos L och K fylld med en massa babymys var man inte direkt utvilad. Efter en helg med ett par nyblivna föräldrar till en 5 veckors bebis fick jag lära mig ett och annat om livet som småbarnsföräldrar. En sak som jag blev varse om var att även den lugnast lilla bebis räcker för att störa nattsömnen till den grad att du aldrig får känna dig utvilad. Om natten ska det bytas blöja och matas och sovmorgnar till att ta igen för den förlorade sömnen kan du glömma. Att bebisar vaknar på natten och behöver matas, bytas på och tröstas är för mig ingen nyhet, men att det inte går att sova ikapp någon gång under dagen var jag inte lika medveten om. Det var även en hel del andra svårigheter i livet som småbarnsföräldrar som kom som en oväntad överraskning. L och K anser att fördelarna med att ha fått en så go liten tjej som deras D utan tvekan väger upp för nackdelarna och D är utan tvekan en go liten, mysig och underbar tjej. =)

Trots att jag verkligen uppskattat allt babymys och att få träffa L och K överhelgen har tröttheten smugit sig på. När man är pigg och utvilad är det lättare att handtera de svårigheter och utmaningar man ställs in för på jobbet, men när man inte är fullt lika utvilad och alert blir två lite extra tuffa dagar på jobb en stor påfrestning. Därför kom beskedet om dagens inställda arbetspass som en välsignelse. Jag älskar verkligen mitt jobb, men jag vet att denna extra lediga dag kommer göra mig gott och ge mig den kraft jag behöver till att göra mitt jobb med den glädje och energi som jag alltid annars brukar ha.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0