En otrevlig start på en hektisk vecka.

Denna vecka väntar en sjudagars arbetsvecka, samt extra göromål utöver de vanliga vardags bestyren. Bilen ska servas, naglarna fixas, nycklarna till vår parkering med motorvärmare ska lämnas in och nycklarna till vårt nya garage ska hämtas. På grund av våra arbetstider här hemma kan vi inte både hämta och lämna nycklarna på samma gång eller ens dag. Eftersom bilen ska servas och den på grund av årstiden ser ut om fan trots att jag tvättade den för endast två veckor sedan skulle jag köra och tvätta den idag. Dock fick jag en otrevlig överraskning när jag kom ner till garaget. Någon har försökt bryta sig in. Låset var borta, men dörren gick inte att få upp. Jag bara hoppas att det var likadant för tjuvarna, så att min bil fortfarande står där inne. Kruxet är att jag ska vara på jobbet kl.15.30 och med en restid på minst 1 timme börjar jag känna mig rätt så stressad. Låssmeden som som blev beställd för 45 minuter sedan har ännu inte kommit.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0