Brudklänning, check

Som det kan gå, som det kan gå. Var på promenad med min faster i solen och fick syn på stora skyltar med texten "utförsäljning pga. ägar byte". Upp till 50% rea. Skylten sätt på en fest och bröllopsbutik och jag kunde då inte motstå frästelsen att gå in och kika. Kanske skulle jag kunna passa på och fynda en brudklänning under budget.

Provade fyra klänningar och fastnade för en som var lite över budget, men ville inte förhasta mig och eftersom vi hade ont om tid så vi att vi skulle återkomman.

Efter vi kommit hem och faster börjat med maten upptäcker jag att mitt halsband saknas och förstår genast att jag måste ha glömt det i provhytten i böllopsbutiken. Syrran följer med mig för att hämta det. Väl i butiken var jag bara tvungen att visa syrran klänningen jag provat tidigare. Det hela slutar med att syrran, jag och expediten hämtar in fler klänningar för mig att prova och jag hittar två helt fantastiska klänningar. Vi går därifrån för att återkomma nästa dag för att ta med fäster som smakråd. 

Väl hemma efter maten vart det tid över och jag och faster tog ännu en promenad till bröllopsbutiken för att visa de två fantastiska klänningarna. Ivrig som jag var ville jag inte vänta till nästa dag. Denna prov gång blev jag helt förälskad i en av klänningarna. Faster lika så. Det hela slutade med att jag nu drygt 11 månader innan bröllopet köpt mig en brudklänning på utförsäljning som var nedsatt med 50%, men trots det översteg Den budget med 150 kr.

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0