Otålig

Har hittat en bröllopsajt som verkligen underlättar bröllopsplaneringen. Jättebra för en oerfaren blivande brud som inte har den blekaste aning om vad ett bröllop kan kommas kosta, vad som måste göras och när det bör görs.

Jag trodde jag var ute i lite väl god tid med bröllopsplaneringen. (Om man nu kan vara det), men det visade sig att jag inte alls var. Inte var jag försent ute heller, men inte så tidigt ute som en del verkar tycka och tro. Blev själv förvånad över alla de ting som "bör göras" redan 12 månader före bröllopsdagen. Jag som trodde att bokningen av vigsen var det enda som man var tvungen att vara ute i så god tid med, men ack vad fel jag hade.

Tur då att det är mer en 12 månader tills vårt planerade bröllop är tänkt att gå av stapel. Hade hoppas på att ha ett säkert bröllopsdatum nu när jag i så god tid ringde J:s församling för att boka in vår vigsel, men det gick inte att göra mer än att preliminärboka just nu. Troligen skulle det kapell vi ämnat gifta oss i inte längre tillhöra J:s församling efter nyår, så vi kan inte få svar först då om vi kan och får gifta oss där den 8 juni 2013. =( Inte heller kunde vi göra mer än att preliminärboka prästgården till vår bröllopsmottagning och som även är tänkt sov plats åt våra bröllopsgäster. Behöver deras verksamhet Prästgården har de förtur och vi får även med den bokningen höra av oss igen efter nyår för klarare besked. När precis alla bröllopsgäster är långväga gäster känns det inte så tryggt att inte kunna få klara besked kring deras övernattning först efter nyår. Vi som trodde vi hittat den perfekta lösningen för vårt bröllop. Ett lagom stort kapell som J hittat, gillat och föreslagit. En Prästgård som församligen via sin hemsida tipsat om till bröllopsmottagning och övernattning till vad vi anser vara ett bra pris, där möjligheten till att hyra finporslin och få hjälp med dukning osv till ett hyggligt pris fanns. För att försäkra oss om att inte gå miste om denna fantastiska möjlighet valde vi att höra av oss redan nu och så kan vi inte få några klara besked först EFTER NYÅR!

Däremot bröllopssvit och catering var det inga problem att boka redan nu och de ansåg att det var bra att bokningen gjordes redan nu. Synd då att jag blev tvungen att endast preliminärboka dessa då församlingen inte kan lova oss något bröllop eller en Prästgård till det datum vi satt. Hotellet verkade nästan tycka att det var lite sen att inte kunna bekäfta bokningen först efter nyår, men vi får hoppas på att ingen annan komma in med en bokning innan vi fått vårt datum bekräftat av församlingen och kan bekräfta vår bokning var det jag fick till svar. 

/Lady Violett

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne

WOW!! Vad spännande med bröllop.Blir det den 8 juni??Planerar ni allt själv? Ska ni ha toastmaster? ........Har ont i hela foten .Har glömt om vad jag skojade med dej om synen.Idag är det strålande sol och varmt! Ha en bra em och kväll! Kramen!

2012-03-29 @ 16:39:35
URL: http://skningen.wordpress.com/
Postat av: Yvonne

Ett bröllop är minsann dyrt.. Men ni ska väl ha gäster? och bröllopsvals??Kram!

2012-03-29 @ 18:16:45
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0