Inte så lätt...

Har börjat leta efter någonstans där jag kan få min brudklänning upp och in sydd inför bröllopet. Köpte en förstor klänning för halva priset i en bröllopsbutik som hade utförsäljning under min semester i juli i samband med att jag var och besökte familjen min. Lite långt att lämna in klänningen där, så jag tog med den hem för att lämna in den häromkring istället. Lättare sagt än gjort. Har än så länge hittat ett ställe som sagt att de kan sy upp om jag gör det redan nu i november, men då vigsel inte är först i juni nästa år känns det inte helt optimalt och dessutom skulle det kosta 800 kr, istället för de 600 kr som butiken jag köpte den i ville ha. Har dock så sent som idag fått svar får en syateljé om att jag kan få boka in en tid för konsultation och kostnadsförslag hos dem, så får ta och åka dit och se var de säger. Hoppas de har möjlighet att sy upp och in klänningen i närmare anslutning till bröllopet och helst för mindre en 800 kr eller åtminstonne inte för men det i alla fall. Mailade ett ställe till som hittade på blocket och som jag trodde var i närheten, men det visade sig att den syateljén flyttat på sig och ligger här längre, utan lite över en timmes bildfärd härifrån och det känns som lite väl långt bort, då det inte ligger i nära anslutning till någon plats jag brukar åka till. Har även fått ett lokal tips på var det möjligtvis kan finnas en sykunnig människa, men i första hand sätter jag min tilltro till den syateljé som var villig att träffa mig för en kostandfri konsultation. Ska försöka få in en tid till det under nästa vecka.

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0