Ledig torsdag

Må ha varit ledig från jobbet, men agendan har varit fullspäckad i alla fall. Började med ett tandläkarbesök kl.10.20. Det var dags för att täckna ett nytt tandvårdsavtal. Hamnade åter igen i riskgrupp 1 på grund av mina gropiga tänder och så har jag visst fått en förtunnad emalj. Fick nyheten från min tandläkare att Listerine som jag varit så duktig på att använda det senaste året är skit. För lite flour i och ger missfärgningar. Tandläkaren eller var hon förresten tandhygenist, sköt samma. Vad hon än var så var hon snäll och tog bort mina missfärgningar. Inga hål eller tandsten, men det blir till att sluta med mina sura godisar. Äter bara godis på helgen, men de måste vara helg godisets och helg colans fel att min emalj mjuknat. Frågade om jag skulle dra ner på frukost juicen och inte dricka juice till frukost varje dag, men det tyckte hon inte var nödvändig. Jag berättade även att jag alltid dricker juicen med sugrör för att skydda tänderna, men hon sa att så försigtig behöver jag inte vara. Det viktigaste är visst att inte borsta tänderna direkt efter eller att dricka juice som törstsläckare så hon. Passade på att fråga henne om vilken tandkräm hon kunnde rekommendera mig. Fick två små tuber av Sensodyne repair och en Sensodyne pro- emalj. Efter tandläkaren blev det en liten stunds shopping innan det var dags för ett års kontrollen hos Memira. Kontrollen gick bra. Har normal synskärpa på båda ögonen och endast marginella brytningsfel kvar. Höger och vänster ser nästan lika bra. Höger öga ser bara pyttelite sämre för det har en anning mer brytningsfel kvar än vänster. Efter Memira blev det lite mera shopping. Det jag skulle köpa var bruna fodrade kängor och underkläder till bröllopet... /Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0