Biljakt

Jaha, nu har J:s bil klappat ihop. Det var knappt att vi tog oss till och från mataffären igår. Det blir skroten nästa. Min bil mår inte så bra den heller. Bytte hjullager på den för ca: tre veckor sedan. Hann inte köra den själv förrän J underrättar mig att elfelslampan börjat att lysa. Tre olika elfel visade verkstadens mätning. Troligen är det bara ett fel och att de andra två beror på det felet. För att mekanikern skulle kunna lista ut vilket fel som var huvudfelet släckte han varningslampan och bad mig komma in så fort den började lysa igen. Gick inte så bra det där. J:s bil som efter en tur till verkstaden med förhoppningen att en skulle hålla ihop till sommaren var till ingen nytta, så vi kunde inte ta hans bil till hans föräldrar helgen som var. Varningslampan på min bil började återigen lysa på vägen dit och idag när jag hade tänkt åka in med bilen till verkstaden fick det vänta för J behövde den för att ta sig till sin utbildning idag. Så jag tror bilen gått för många mil efter att lampan tändes igen för att mekanikern ska kunna se vad huvudfelet är. Troligen kommer alla tre fel uppenbara sig igen, eller rent av ännu fler del. Vad vet jag....

Efter ett samtal med banken och ett positivt besked ska vi nu påbörja jakten på en nyare gemensam familjebil. Två bilar i familjen är som jag nämnt tidigare överflödigt i vår familj.

Frågan är nu vad för bil det ska bli denna gång. Vi vill ha en inte allt för gammal bil, det ska vara en kombi och ha drag, Den får inte ha för klen motor, inte vara för dyr att försäkra och inte ha gått allt för långt.

En annan fråga är om jag ska byta in min bil utan att först ha åtgärdat elfelet eller inte? Börjar luta mer och mer åt det senare...

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0